۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵
در قانون تملک آپارتمان تجدید نظر شود| مردم از بی کیفیتی ساختمان‌ها بعد از ساخت رنج می‌برند
مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مسکن:

در قانون تملک آپارتمان تجدید نظر شود| مردم از بی کیفیتی ساختمان‌ها بعد از ساخت رنج می‌برند

جواهری تفتی، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مسکن با بیان اینکه بخش زیادی از مردم از بی کیفیتی و رها شدگی ساختمان‌ها بعد از ساخت رنج می‌برند گفت: باید در مورد قانون تملک آپارتمان تجدید نظر شود.

بازار؛ گروه راه و مسکن: محمدرضا جواهری تفتی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مسکن در کنفرانس ملی مدیریت نگهداشت ساختمان با رویکرد سیستمی در دانشگاه آزاد ساری با بیان اینکه گروه سرمایه گذاری مسکن در ۲۶ استان در حال ساخت مسکن است گفت: خروجی این کنفرانس منفعت عمومی است و مردم نیازمند مسکن با کیفیت هستند.

بخش زیادی از مردم از بی کیفیتی و رها شدگی ساختمان‌ها بعد از ساخت رنج می‌برند. از این رو ضروری است که در مورد قانون تملک آپارتمان تجدید نظر شود

وی ادامه داد: بخش زیادی از مردم از بی کیفیتی و رها شدگی ساختمان‌ها بعد از ساخت رنج می‌برند. از این رو ضروری است که در مورد قانون تملک آپارتمان تجدید نظر شود.

اکنون با وجود بالغ بر ۷۰۰ هزار مهندس در کشور همچنان از افرادی که هیچ تخصصی در ساختمان ندارند برای نگهداری از ساختمان‌ها استفاده می‌شود!

جواهری افزود: باید از افراد صاحب صلاحیت برای نگهداری ساختمان استفاده شود. اکنون با وجود بالغ بر ۷۰۰ هزار مهندس در کشور همچنان از افرادی که هیچ تخصصی در ساختمان ندارند برای نگهداری از ساختمان‌ها استفاده می‌شود!

در بسیاری از نقاط دنیا هم اکنون اینترنت اشیا و هوشمند سازی وارد صنعت ساختمان شده است

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مسکن گفت: بایستی خروجی های این کنفرانس پایش شود. همچنین بحث هوشمند سازی باید وارد بحث نگهداری از ساختمان شود. در بسیاری از نقاط دنیا هم اکنون اینترنت اشیا و هوشمند سازی وارد صنعت ساختمان شده است.

همچنین مرتضی رعیتی کارشناس مسکن و دبیر کمیته علمی کنفرانس ملی مدیریت نگهداشت ساختمان با رویکرد سیستمی گفت: موضوع نگهداشت ساختمان به جان افراد مربوط می‌شود، رویکرد کار باید از اطمینان به سمت اعتمادسازی برود.

باید از زلزله‌های مختلف درس گرفت. باید از ساختمان‌های زلزله زده بازدید شود. باید عوامل اجرایی ساختمان سازمان دهی شوند و این افراد مورد توجه و ارزیابی قرار بگیرند

وی با بیان اینکه در دوره ای گروه کنترل مضاعف پایه گذاری شد و پس از آن سعی بر ترویج مباحث حرفه‌ای در صنعت ساختمان شد ادامه داد: باید از زلزله‌های مختلف درس گرفت. باید از ساختمان‌های زلزله زده بازدید شود. باید عوامل اجرایی ساختمان سازمان دهی شوند و این افراد مورد توجه و ارزیابی قرار بگیرند.

رعیتی خاطر نشان کرد: برای تمرین در سال ۸۲ تحقیقی در زمینه استاد کاران اسکلت بند انجام شد و بیش از ۱۰۰۰ نفر شناسایی شدند. از این تعداد ۳۰۰ نفر پروانه کار گرفتند. این فعل برای سازمان دهی و پیدا کردن نواقص ساخت ساختمان بسیار حائز اهمیت است.

نگهداشت ساختمان حدود ۳۰ درصد مبحث مشترک با دیگر رشته‌ها دارد. عوامل موثر متفاوت در نگهداشت ساختمان لزوم هماهنگی را توجیه می‌کند. نرم افزار مقاوم سازی، مدیریت نگهداری و تعمیرات است

کارشناس مسکن تصریح کرد: نگهداشت ساختمان حدود ۳۰ درصد مبحث مشترک با دیگر رشته‌ها دارد. عوامل موثر متفاوت در نگهداشت ساختمان لزوم هماهنگی را توجیه می‌کند. نرم افزار مقاوم سازی، مدیریت نگهداری و تعمیرات است.

رعیتی با بیان مثالی از امنیت ساختمان تاکید کرد: موضوع زمانی که به جان افراد مربوط می‌شود، مقاله نگاری چاره کار نیست. باید برای اجرای موضوع نگهداشت به گفتگو بنشینیم. رویکرد کار باید از اطمینان به سمت اعتماد برود، اینگونه موفق خواهیم بود.

دبیر کمیته علمی کنفرانس ملی مدیریت نگهداشت ساختمان با رویکرد سیستمی با تاکید بر پیشرفت در مدیریت و اجرای ساختمان گفت: باید با فرهنگ سازی نسبت به توجیه مردم که سرمایه گذاری در مباحث مهندسی زمان اجرا سرمایه گذاری است که برای خود آن‌ها آرامش به ارمغان می‌آورد.

ساختمان‌ها سرمایه ملی هستند و در حال حاضر با سه ضلع مثلث شهروندان و دانش و قوانین حکمرانی باید با استفاده از مبحث نگهداشت، آن را برپا و اجرا کنند

وی تاکید کرد: ساختمان‌ها سرمایه ملی هستند و در حال حاضر با سه ضلع مثلث شهروندان و دانش و قوانین حکمرانی باید با استفاده از مبحث نگهداشت، آن را برپا و اجرا کنند. چرا افراد بی‌تخصص در بخش نگهداری ساختمان فعال هستند؟مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن اعلام کرد: اکنون با وجود بالغ بر ۷۰۰ هزار مهندس در کشور همچنان از افرادی که هیچ تخصصی در ساختمان ندارند برای نگهداری از ساختمان‌ها استفاده می‌شود.

همچنین رمضان نصرالله تبار نماینده انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان استان مازندران در این کنفرانس گفت: باید دانشگاه‌ها وارد بحث تربیت نیروی اجرایی متخصص شوند تا کرسی نگهداشت در دانشگاه‌ها راه‌اندازی و تدریس شود.

در کنفرانس ملی مدیریت نگهداشت ساختمان با رویکرد سیستمی در دانشگاه آزاد ساری در اهمیت نگهداشت ساختمان گفت: ساختمان یک مجموعه فراگیر است که مسکن بخشی از آن دارد. به جهت ارتباط مستقیم مسکن با انسان بسیار حائز اهمیت است. مسکن گرانترین کالای تولیدی است و طبیعتا باید تولید آن در اختیار متخصص‌ترین افراد باشد.

نصرالله تبار: عمر مفید ساختمان‌های ایران بین ۲۰ تا ۲۵ سال است، اما در کشورهای توسعه یافته این عدد به ۱۰۰ سال می‌رسد. این مورد به این معنا است که هزینه ساخت مسکن برای ما ۴ برابر است

نماینده انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان استان مازندران گفت: مسکن ۲۵ الی ۳۰ درصد گردش مالی کشور و ۵۰ الی ۷۰ درصد سبد هزینه خانواده را تشکیل می‌دهد و متأسفانه عمر مفید ساختمان‌های ایران بین ۲۰ تا ۲۵ سال است، اما در کشورهای توسعه یافته این عدد به ۱۰۰ سال می‌رسد. این مورد به این معنا است که هزینه ساخت مسکن برای ما ۴ برابر است.

وی ادامه داد: از نظر بنده مهمترین مشکل در بخش نگهداشت ساختمان بحث فقر و اطلاعات کم فرهنگی در این بخش است. برای درک اهمیت نگهداشت ساختمان باید فرهنگ سازی انجام شود.

برای کارکرد درست سیستم نگهداشت ساختمان باید به آسیب‌های قبل از آن مانند استاندارد نبودن مصالح یا حرفه‌ای نبودن ناظران و ... توجه شود

نصرالله تبار اظهار داشت: برای کارکرد درست سیستم نگهداشت ساختمان باید به آسیب‌های قبل از آن مانند استاندارد نبودن مصالح یا حرفه‌ای نبودن ناظران و ... توجه شود.

نماینده انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان استان مازندران آسیب دیگر را عدم وجود نیروی کارآمد دانست و گفت: بایستی دانشگاه‌ها وارد بحث تربیت نیروی اجرایی متخصص شوند.

کد خبر: ۲۵۷٬۶۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha