حباب سکه در حال کوچک‌تر شدن
رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران عنوان کرد

حباب سکه در حال کوچک‌تر شدن

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی، از ادامه روند کاهش قیمت سکه و طلا در بازارهای داخلی در پی نوسانات کاهشی نرخ ارز در بازار داخل خبر داد.

به گزارش بازار، نادر بذر افشان، در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلای داخل، اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت، علیرغم افزایش میانگین ۱۲ دلاری اونس جهانی طلا که در حال حاضر نیز ١٩٩۴ دلار است، در بازارهای داخلی اما روند کاهشی قیمت‌ها را داشته‌ایم.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، تصریح کرد: با توجه به نوسانات و کاهش نرخ ارز در بازار داخل و نبود تقاضا در بازار که روز به روز بیشتر می‌شود و شرایط بحرانی را برای این صنعت ایجاد کرده است، سکه و طلا در بازار داخلی روندی نزولی را طی کرده است.

وی در رابطه با آخرین قیمت سکه و طلا در بازار (روز پنجشنبه) و تغییرات آن نسبت به ابتدای هفته، گفت: در بازار داخلی با توجه به روند کاهشی قیمت‌ها، هر قطعه سکه تمام طرح جدید با ٢٠٠ هزار تومان کاهش نسبت به ابتدای هفته به ٢٨ میلیون و ٧٠٠ هزار تومان و هر قطعه سکه تمام طرح قدیم با ١۵٠ هزار تومان کاهش به ٢۵ میلیون و ۴٠٠ هزار تومان رسیده است. نیم سکه و ربع سکه هر یک در بازار ایران هفته ١٠٠ هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کرده است.

او ادامه داد: در آخرین روز از بازار این هفته (پنجشنبه) نیم سکه ١۵ میلیون و ١٠٠ هزار تومان و هر قطعه ربع سکه ١٠ میلیون و ١٠٠ هزار تومان تعیین قیمت شد. سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی اما نسبت به ابتدای هفته تغییر نداشته و در آخرین معاملات هفته، پنج میلیون و ٧۵٠ هزار تومان دادوستد شده است.

این مقام صنفی ادامه داد: در مجموع بازار یک هفته اخیر، هر مثقال طلای ١٧ عیار با ٢٧ هزار تومان کاهش به ١٠ میلیون و ۴٩٠ هزار تومان در پایان هفته رسید و هر گرم طلای ١٨ عیار با ۶٠٠٠ هزار تومان کاهش هفتگی، دو میلیون و ۴٢٢ هزار تومان به ازای هر گرم، مبنای معاملات طلا در بازار قرار گرفت.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با آخرین وضعیت حباب سکه در بازار، خاطر نشان کرد: حباب سکه نیز در طول این هفته، ١۵٠ هزار تومان کاهش یافته و در حال حاضر در محدوده پنج میلیون و ۵٠ هزار تومان قرار دارد.

بذرافشان درباره پیش‌بینی بازار داخل طی هفته‌های پیش‌رو تصریح کرد: باتوجه به اینکه متاسفانه در حال حاضر شرایط بحرانی و رکود شدید که از ابتدای سال بر بازار سکه و طلا حاکم شده است و تقاضا به شدت کاهش پیدا کرده و هنوز شرایط مطلوب و رونق حاصل نشده است، احتمال اینکه نوسان خاصی در بازار ایجاد شود، بعید خواهد بود. به اعتقاد بنده با توجه به ثبات نسبی خوبی که در بازار از ابتدای سال و طی ماه‌های گذشته ایجاد شده، نوسانات طبیعی یک تا سه درصد محتمل است و دیگر شاهد تغییرات آنچنانی در بازار نخواهیم بود و مردم می‌توانند با خیال راحت معاملات خود در رابطه با سکه و طلا را انجام دهند.

کد خبر: ۲۵۷٬۵۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha