۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰
امکان جدید برای وراث متوفیان سهام عدالت
معاون سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرد

امکان جدید برای وراث متوفیان سهام عدالت

حسن لو، معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه از امکان جدید برای وراث متوفیان سهام عدالت خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، محمود حسنلو گفت: بنا بر اظهارات برخی از هموطنان مبنی بر عدم اطلاع از دارایی سهام عدالت متوفی و درخواست‌های مکرر مطرح شده برای دریافت گزارشی از وجود/عدم وجود سهام عدالت برای آنها، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی امکان استعلام وضعیت سهام عدالت برای متوفیان را از طریق درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه به آدرس https://ddn.csdiran.ir فراهم آورده است.

وی افزود : اشخاص سجامی می‌توانند بعد از ورود به درگاه فوق از طریق گزینه امور سهام عدالت متوفی و با ورود کد ملی و تاریخ تولد متوفی، اقدام به استعلام دارایی سهام عدالت متوفی کنند.

حسنلو اظهار داشت : در این بخش علاوه بر اطلاعات کلی متوفی، پورتفو سهام عدالت و اطلاعات کلی راجع به سایر دارایی‌های متوفی در بازار سرمایه دریافت کنند.

وی ادامه داد: از تمام هموطنانی که از زمان ثبت نام سهام عدالت یعنی از سال ۸۳ به بعد فردی را از دست داده‌اند، درخواست می‌کنیم با مراجعه به این درگاه اقدام به استعلام کرده و در صورتی که متوفی آنها دارای سهام عدالت بود با توجه به زمانبندی اعلام شده توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به مراکز همکار این شرکت در این طرح مراجعه و اقدام به تقسیم دارایی متوفی کنند.

حسنلو خاطرنشان کرد: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی با همکاری بیش از ۶ هزار شعبه در سراسر کشور شامل شعب کارگزاری‌های بورسی و شعب بانک‌های «ملت، پارسیان، ملی و تجارت» در سراسر کشور به صورت رایگان خدمت تقسیم قهری سهام عدالت را به مردم کشور ارائه می‌کند.

وی اظهار داشت: مراکز فوق به صورت برخط به سامانه‌های این شرکت متصل هستند و در صورت تایید پرونده، حداکثر بعد از یک روز کاری تقسیم دارایی انجام شده و در پورتفوی وراث ثبت می‌شود.

معاون شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در پایان گفت: هر یک از ورثه می‌توانند با مراجعه به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه از آخرین وضعیت پرونده خود اطلاع یابند.

کد خبر: ۲۵۷٬۵۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • صفرعلی بهرامی برسری IR ۰۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
      0 0
      چرا برای مردها سهام عدالت فکری کردند ولی کسانی که جا مانده واز تاریخ ۱۰۱۰۱۳۸۴ تا ۱۴۰۲ متولد شده اند هنوز فکری نکرده اند