۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵
اصلاح اساسنامه واریز سود تقسیمی مجامع توسط ۵۰ درصد ناشران
رئیس اداره نظارت بر ناشران سازمان بورس مطرح کرد

اصلاح اساسنامه واریز سود تقسیمی مجامع توسط ۵۰ درصد ناشران

رئیس اداره نظارت بر ناشران سازمان بورس گفت: تا کنون حدود ۵۰ درصد از ناشران اقدام به اصلاح اساسنامه خود کرده‌اند و از این پس باید سود نقدی مصوب مجامع عمومی آتی را مطابق اساسنامه اصلاح شده پرداخت کنند.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، سعید واشقانی فراهانی، رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه مالی و خدماتی سازمان بورس و اوراق بهادار در رابطه با جزئیات تغییر اساسنامه شرکت‌ها برای پرداخت سود مجامع، اظهار کرد: در لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوب سال ۱۳۴۷ به شرکت‌ها در راستای واریز سود تقسیمی مجامع ۸ ماه فرصت داده شده است، در همین راستا هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار به منظور حفظ حقوق سهامداران با اصلاح اساسنامه ناشران و کاهش زمان واریز سود تقسیمی در مجامع از هشت ماه به چهارماه موافقت کرد.

او افزود: بر اساس مصوبه ۱۰بهمن ۱۴۰۱ هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار مقرر شد پرداخت کامل سود به صاحبان سهام حداکثر ظرف چهار ماه پس از تصمیم مجمع عمومی راجع به تقسیم سود انجام شود.

رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه مالی و خدماتی سازمان بورس تصریح کرد: مطابق ابلاغیه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار، تمامی ناشران تحت نظارت سازمان به جز گروهای (بانک‌ها، بیمه‌ها و لیزینگ‌ها) مکلف شدند مطابق مصوبه مذکور نسبت به اصلاح اساسنامه خود اقدام کنند.

واشقانی فراهانی در خصوص دلیل تعویق اصلاح اساسنامه بانک‌ها، بیمه‌ها و لیزینگ‌ها گفت: اصلاح اساسنامه سه گروه مذکور نیازمند تصویب موضوع توسط نهادهای ناظر مرتبط با شرکت‌های مذکور همچون بانک مرکزی و بیمه مرکزی است.

او تصریح کرد: تا کنون حدود ۵۰ درصد از ناشران اقدام به اصلاح اساسنامه خود کرده‌اند و از این پس باید سود نقدی مصوب مجامع عمومی آتی را مطابق اساسنامه اصلاح شده و حداکثر طی چهار ماه از تاریخ تصویب به سهامداران پرداخت کنند؛ حال درصورتی که امر مذکور اجرا نشود سازمان بورس و اوراق بهادار با ناشران متخلف، وفق مقررات مربوطه برخورد خواهد کرد.

رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه مالی و خدماتی سازمان بورس در پایان بیان کرد: ناشران باقی مانده به جزء بانک‌ها، بیمه‌ها و لیزینگ‌ها که تا کنون نسبت به اصلاح اساسنامه اقدام نکرده‌اند نیز مکلفند در اسرع وقت نسبت به اصلاح اساسنامه خود اقدامات لازم را انجام دهند.

کد خبر: ۲۵۷٬۵۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha