۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۲
آغاز نمایشگاه فولاد و صنایع معدنی با حضور ۸۰۰ شرکت داخلی و خارجی

آغاز نمایشگاه فولاد و صنایع معدنی با حضور ۸۰۰ شرکت داخلی و خارجی

بیستمین نمایشگاه بین‌المللی فولاد، صنایع معدنی، فلزات غیر معدنی، صنایع و تجهیزات وابسته (ایران متافو) با حضور ۸۰۰ شرکت داخلی و خارجی از امروز (۳ آذر) آغاز شد.

به گزارش بازار، از میان شرکت کنندگان در بیستمین نمایشگاه بین المللی متالوژی ۵۷۰ شرکت داخلی، ۸۰ شرکت خارجی بصورت مستقیم و ۱۵۰ شرکت خارجی دیگر بصورت نماینده از کشورهای مختلف جهان حضور دارند و جدیدترین تولیدات، محصولات و خدمات خود را ارائه کرده اند.

در این نمایشگاه که در نوع خود بزرگترین نمایشگاه غرب آسیا محسوب می‌شود فعالان اقتصادی از ۲۱ کشور از جمله ترکیه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، انگلیس، فرانسه، کره جنوبی، جمهوری چک، تایوان، امارات، اسلوانی، آفریقای جنوبی، مالزی، اتریش، ژاپن، سوئد، هنگ گنگ، سوئیس، چین، هند و روسیه حضور و مشارکت دارند.

حضور و استقبال شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های نوآفرین (استارتآپی) در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی فولاد، صنایع معدنی، فلزات غیر معدنی (مس آلومینیوم و روی) به حدی است که یک سالن مجزاء در اختیار این شرکت‌ها قرار گرفته است تا محصولات و نوآوری‌های خود را ارائه کنند.

عبدالکریم جلالی رئیس ستاد اجرایی این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه با محوریت فولاد، صنایع معدنی، فلزات غیرآهنی، مس، آلومینیوم، روی، ریخته‌گری، قالب‌سازی، ماشین‌کاری، آهنگری، نسوزها، گروه‌های صنعتی و عملیات حرارتی با حضور فعالان این حوزه و با هدف بهره‌مندی حداکثری از توان و ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برپا شده است.

وی با بیان اینکه امسال تعداد شرکت‌کنندگان در نمایشگاه ۳۰ درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته است، گفت: گروه‌های اصلی این نمایشگاه آهن و فولاد هستند که به صورت گسترده حضور دارند و حضور آن‌ها همچون سال‌های گذشته چشمگیر است. تولیدکنندگان حوزه‌های فلزات غیرآهنی و آلومینیوم حضور فعال در نمایشگاه دارند و تولیدکنندگان مواداولیه و دیرگدازها و نسوزها نیز امسال به شکل گسترده‌ای حضور یافته‌اند.

جلالی اضافه کرد: در حاشیه نمایشگاه همایش‌ها و نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی متعددی هم برگزار می‌شود؛ خوشبختانه صنعت متالورژی از آن دست صنایعی است که حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در آن گسترده است و در متافو امسال هم یک سالن را به شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص داده‌ایم؛ ضمن اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان دیگر هم به صورت مستقل و فعال در بقیه سالن‌ها حضور دارند.

بیستمین نمایشگاه بین‌المللی فولاد و صنایع معدنین "ایران متافو" تا ۶ آذرماه از ساعت ۸ تا ۱۵ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران آماده بازدید علاقمندان است.

کد خبر: ۲۵۷٬۵۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha