۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸
افزایش ۷۲ درصدی ذخیره آب سدهای چهارگانه ایلام
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ایلام خبر داد؛

افزایش ۷۲ درصدی ذخیره آب سدهای چهارگانه ایلام

ایلام- علیمرادی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان ایلام از افزایش ۷۲ درصدی ذخیره آب سدهای چهارگانه ایلام در پی بارش های اخیر خبر داد.

صادق علیمرادی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: طی روزهای اخیر سدهای استان ایلام نیز از باران بارش رحمت الهی برخوردار شدند، بارش های روزهای گذشته علاوه بر جاری شدن سیلاب ها حجم آب سدهای ایلام را نیز افزایش داده است.

وی افزود: بارش های اخیر باعث شد آب پشت سدهای چهارگانه استان ایلام ۷۲ درصد افزایش یابد.

وی بیان کرد: ظرفیت سد ایلام نیز در طراز نرمال ظرفیت ۶۱ میلیون مترمکعب آب دارد که که حجم کنونی آن پس از بارش های اخیر به بیش از ۴۷ میلیون مترمکعب رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان ایلام اظهار داشت: در سد ایلام در مقایسه با سال آبی گذشته که ورودی به مخزن سد ایلام یک و نیم مترمکعب بوده با افزایش ۲۳۳ درصدی مواجه شده ایم.

علیمرادی افزود: حجم مخزن سد ایلام نیز در مقایسه با سال گذشته بیش از۱۴۷ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: حجم مخزن سد ایلام هم اکنون ۴۷ میلیون مترمکعب و معادل ۷۷ درصد پرشدگی است، به لحاظ حجمی حدود ۱۴ میلیون مترمکعب با حجم نرمال سد فاصله داریم.

حجم آب ذخیره شده در پشت مخازن شدهای ایلام کفاف مصارف را می کند

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان ایلام با اشاره به اینکه سد دویرج با حجم مخزن ۲۰۵ میلیون مترمکعب تقریبا برابر ۷۲ درصد پر شدگی دارد، افزود: سد کنگیر هم اکنون با ۱۹ میلیون مترمکعب نزدیک ۴۲ درصد پرشدگی و سد گلال نیز با حجم مخزن ۱۹.۳۵ میلیون مترمکعب چیزی در حدود ۴۴ درصد پر شدگی دارند.

وی عنوان کرد: حجم آب ذخیره شده در پشت مخازن سدهای استان ایلام هم اکنون کفاف تامین آب مورد نیاز هم مصارف کشاورزی و هم صنعت را دارد اما می طلبد که صرفه جویی و مدیریت مصرف را در دستور کار داشته باشیم.

بنا به گفته مسئولان ظرفیت مخازن چهارگانه استان بیش از ۳۰۴ میلیون مترمکعب است که تا این لحظه حدود ۲۲۰ میلیون مترمکعب آن پر شده که معادل بیش از ۷۲ درصد پرشدگی است.

کد خبر: ۲۵۷٬۴۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha