۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶
آموزش مهارتی ۵۰ هزار نیروی جویای کار تا پایان سال ۱۴۰۲
در قالب تفاهم‌نامه سه‌جانبه صورت می‌گیرد؛

آموزش مهارتی ۵۰ هزار نیروی جویای کار تا پایان سال ۱۴۰۲

طبق تفاهم‌نامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور، ۵۰ هزار نیروی جویای کار تا پایان امسال آموزش‌های مهارتی کسب می‌کنند.

به گزارش بازار، تفاهم‌نامه سه‌جانبه آموزش ۵۰ هزار مهارت‌آموز جویای کار، میان معاونت‌های توسعه مدیریت و منابع و توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور منعقد شد.

این تفاهم‌نامه به امضای «سیدمحمدرضا حسینی» معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «محمود کریمی‌بیرانوند» معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار و «مهرداد عظیمی» رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور رسید.

عظیمی در آیین انعقاد این تفاهم‌نامه گفت: در این سازمان به‌عنوان سرباز انقلاب، خارج از چارچوب وظایف تعریف‌شده به ارائه آموزش‌های مهارتی، متناسب با نیاز بازار می‌پردازیم که این امر، گره‌گشای دغدغه اشتغال در کشور است.

کریمی‌بیرانوند نیز با اشاره به همکاری این سازمان در ارائه آموزش‌های مهارتی متناسب با نیاز بازار کار گفت: سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور، اصالتاً متولی آموزش است و با نگاه فراسازمانی به ارائه آموزش‌های مورد نیاز اشتغال کشور می‌پردازد و این در دولت سیزدهم تحسین برانگیز است.

ضرورت تبیین جایگاه سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای بین اقشار مختلف جامعه

حسینی نیز در این آیین، پیوند بین حوزه اشتغال این وزارتخانه، بنگاه‌های اقتصادی و سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور را ضروری دانست.

وی بر تبیین جایگاه این سازمان به‌عنوان پایگاهی مؤثر در کاهش نرخ بیکاری در کشور تأکید کرد.

براساس این تفاهم‌نامه، مقرر شد سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور در ازای هزار میلیارد ریال به ۵۰ هزار مهارت‌آموز جویای کار، آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای ارائه کند.

گفتنی‌است گام‌های اجرایی این تفاهم‌نامه به شرح زیر است:
گام نخست: مراجعه جویندگان کار در سراسر کشور به میز خدمت اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ محل سکونت و یا دفاتر کاریابی.

گام دوم: معرفی کارجویان فاقد مهارت؛ کارجویانی که برای مهارت‌آموزی به مراکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای مراجعه و یا در سامانه جستجوی شغل ثبت‌نام می‌کنند، جزو این طرح محسوب می‌شوند.

گام سوم: برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی، صدور گواهینامه و ثبت اطلاعات فرد آموزش‌دیده در سامانه جستجوی شغل توسط سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور.

گام چهارم: ارسال فهرست اسامی افراد آموزش‌دیده شاغل توسط سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور به معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار جهت راستی‌آزمایی.

گام پنجم: صحت‌سنجی اشتغال افراد آموزش‌دیده در معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار، ارسال لیست تأییدشده به معاونت مدیریت و منابع آن وزارتخانه و ارائه آموزش‌های مهارتی متناسب با نیاز بازار کار گره‌گشای دغدغه‌های اشتغال کشور.

کد خبر: ۲۵۷٬۴۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha