۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷
کفش مناسب پیاده روی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

کفش مناسب پیاده روی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

پا به عنوان قلب دوم انسان شناخته می‌شود و باید برای انتخاب کفش مناسب معیارها و اصولی را رعایت کنیم.

به گزارش بازار، پا به عنوان قلب دوم انسان شناخته می‌شود و باید برای انتخاب کفش مناسب معیارها و اصولی را رعایت کنیم. امروزه کفش‌ها در انواع طرح و رنگ تولید و روانه بازار می‌شود و انتخاب کفش پیاده روی در میان انبوهی از طرح و رنگ کار ساده‌ای نخواهد بود. ما در این مطلب قصد داریم معیارهای انتخاب کفش مناسب را برای شما بیان نموده تا شما راحت‌تر و با دید وسیع‌تری نسبت به خرید اینترنتی انواع کفش زنانه و مردانه و کفش اسپرت دخترانه و یا خرید حضوری از فروشگاه اکسیژن اقدام نمایید بنابراین ما را با ادامه این مطلب همراهی فرمایید.

کفش مناسب پیاده روی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

انتخاب کفش مناسب رابطه مستقیمی با سلامتی شما دارد و این انتخاب در کفش پیاده روی و ورزشی اهمیت دو چندانی پیدا می‌کند چون در صورتی که از استاندارد لازم برخوردار نباشد می‌تواند مشکلاتی را برای شما به وجود آورد. بنابراین موضوعات مهم‌تری از طرح و رنگ در انتخاب کفش باید مدنظر قرار گیرد که در این مطلب قصد داریم این موارد را بررسی کنیم. هر کفش شامل رویه، زیره، لایه میانی و تودوزی است و هر کفش با توجه به کاربردی که داراست، در هر یک از این موارد دارای ویژگی خاصی است.

وزن کفش

وزن کفش یکی از موارد مهمی است که باید در انتخاب کفش مورد توجه قرار گیرد و این موضوع در کفش‌های ورزشی و پیاده روی اهمیت دو چندانی پیدا می‌کند. کفش پیاده روی مناسب باید سبک بوده و وزن کمی داشته باشد تا زمان ورزش و پیاده روی به شما احساس خوشایندی دست بدهد و موجب خستگی و فشار مضاعف در پاهای شما نشود. مواد اولیه کفش عامل مهمی در وزن کفش بوده و این مورد در تولید کفش همواره مد نظر طراحان قرار می‌گیرد. در این نوع کفش‌ها معمولا در لایه میانی از EVA استفاده می‌شود و اکثرا رویه پارچه‌ای دارند تا وزن کفش کاهش یابد.

کفش مناسب پیاده روی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

انعطاف پذیری

یکی دیگر از عوامل مهمی که در این نوع کفش باید مورد توجه قرار گیرد انعطاف پذیری کفش است و این مورد عامل بسیار مهمی در ورزش و پیاده روی است زیرا با خم شدن پنجه و حرکت پا ممکن است فشار زیادی از جانب کفش به پا شما وارد شود بنابراین جهت جلوگیری از آسیب رسیدن به پا توجه داشتن به این نکته و انتخاب کشی با انعطاف بالا عامل مهمی است که باید در انتخاب کفش به آن توجه شایانی شود. تولید کنندگان کفش به خوبی با این موضوع آشنا هستند و معمولا در لایه میانی یا زیره کفش از EVA استفاده می‌کنند که دارای انعطاف پذیری بالایی بوده و این همین موضوع باعث می‌شود تا کفش هم از این ویژگی برخوردار گردد.

پاشنه خود را ثابت نگه داشته و سعی کنید پنجه خود را به پایین خم کنید، در صورتی که کفش شما مانع از این کار نشده و فشار زیادی را به پاهای شما وارد نکند در این صورت کفش دارای انعطاف پذیری مناسب است. در صورتی که کفش از انعطاف مناسبی برخوردار نباشد می‌تواند موجب آسیب رسیدن به تاندون آشیل و عضلات پشت ساق شما شود و موجب مصدومیت گردد.

زیره و لایه میانی

از دیگر موارد بسیار مهمی که در خرید کفش پیاده روی باید توجه زیادی به آن شود، زیره و لایه میانی کفش است و معمولا تفاوت کفش‌ها بیشتر در این دو قسمت مشهود است. این نوع کفش‌ها در قسمت میانی باید دارای قوس‌هایی باشد تا فشار حاصل از ضربات وارد شده به پا را کمتر به پا منتقل نماید و در نتیجه از بروز آسیب به پا جلوگیری نماید. به طور کلی لایه میانی کفش دو کار عمده را برعهده دارد. در گام اول فشار حاصل از وزن شما را کمتر به سطح منتقل نموده و در گام بعدی ضربات و فشار وارد شده از زمین را کمتر به پا منتقل می‌کند. بنابراین تولید کنندگان در ساخت این لایه ، معمولا از موادی استفاده می‌کنند که در کنار این ویژگی‌ها، دارای انعطاف پذیری مناسب بوده و وزن کمی داشته باشد.

کفش مناسب پیاده روی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

طراحی کفش

انتخاب کفش مناسب برای پیاده روی اهمیت بالایی دارد و می‌تواند از آسیب رسیدن به پا جلوگیری کند. طراحی کفش پیاده روی باید به گونه‌ای باشد که شما کاملا در آن احساس راحتی کنید. این کفش معمولا رویه‌ای کوتاه دارد و پاشنه آزادی حرکتی زیادی داراست. همچنین در طراحی آن قسمت پنجه پا کمی پهن‌تر از سایر کفش‌ها در نظر گرفته می‌شود تا با در اختیار گذاشتن فضای کافی برای پنچه، از بروز فشار و آسیب به انگشتان پا جلوگیری شود.

قابلیت تنفس

در هنگام پیاده روی و ورزش، سوخت و ساز بدن افزایش می‌یابد در نتیجه میزان گردش خون نیز بالا رفته و دمای بدن افزایش می‌یابد. بنابراین در انتخاب کفش ورزشی و پیاده روی توجه داشته باشید که کفش از قابلیت تنفس برخوردار باشد تا علاوه بر کاهش تعرق پا، سطح پوست شما را نیز خنک نماید. اهمیت این موضوع برای تولیدکنندگان بزرگ دنیای کفش ورزشی نظیر آدیداس و نایکی بسیار زیاد است بطوری که شرکت آدیداس با استفاده از تکنولوژی‌هایی مانند ClimaChill باعث افزایش گردش هوا در بخش داخلی شده و به خنک شدن پا کمک می‌کند.

کفش مناسب پیاده روی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

شرکت اسکچرز یکی از تولیدکنندگان کفش‌های مناسب برای پیاده روی است که با استفاده از تکنولوژی Go Pillars میزان راحتی کفش را افزایش داده است. لایه میانی در این تکنولوژی دارای ستون‌هایی از جنس فوم بوده که با کاهش فشار وارد شده به کف پا راحتی بیشتری را برای پا فراهم می‌کند. کفش پیاده روی اسکچرز زنانه اصل از محبوبیت بسیاری در بین بانوان برخوردار است هر چند که این محبوبیت در بین مردان نیز وجود دارد.

ما در این مطلب به بررسی ویژگی کفش پیاده روی مناسب پرداختیم و شما را با ویژگی‌های آن آشنا کردیم. اگر بخواهیم به طور خلاصه مطالب را جمع بندی کنیم باید در انتخاب این کفش توجه کنید که پاشنه کفش راحت بوده و فشاری به پا وارد نکند. همچنین روی کفش نیز باید به گونه‌ای باشد که شما فشار خاصی را احساس نکنید. توجه کنید که هر دو مورد را زمانی که بندهای کفش را می‌بندید امتحان کنید. همچنین پنجه کفش نیز باید کمی پهن‌تر بوده تا فضای کافی برای حرکت انگشتان پا وجود داشته باشد و هنگام ضربات احتمالی آسیبی به آن وارد نشود. همچنین کفش ورزشی مناسب پیاده روی باید انعطاف پذیری خوبی نیز داشته باشد.

کد خبر: ۲۵۷٬۴۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha