۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۸
تولید نفت ونزوئلا افزایش یافت

تولید نفت ونزوئلا افزایش یافت

تولید نفت ونزوئلا در مسیر احیا قرار گرفته و به ۸۵۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

به گزارش بازار، وزارت نفت ونزوئلا در بیانیه ای اعلام کرد تولید نفت این کشور از ۷۸۶ هزار بشکه در روز در اکتبر، به ۸۵۰ هزار بشکه در روز رشد کرده است.

اریک پرز، معاون وزیر نفت ونزوئلا در گفت وگو با خبرنگاران در حاشیه کنفرانس نفت کاراکاس، گفت: روند احیای تولید رو به بهبود است و بر آغاز صادرات گاز طبیعی از پروژه میدان فراساحلی دراگون با کشور ترینیداد و توباگو، تاکید کرد. ونزوئلا که صاحب بزرگترین ذخایر قطعی نفت در جهان است، در حال حاضر با دولت ترینیداد در خصوص میدان دراگون، مشغول مذاکره است.

طبق گزارش فوربس، بازرگانان نفت از زمانی که واشنگتن تحریم ها علیه ونزوئلا را در اکتبر، تسهیل کرد، به خرید نفت این کشور آمریکای جنوبی شتافته اند. چهار مجوز برای شرکت ای خدمات میدان نفتی تمدید شده که به آنها اجازه می دهد تا ۱۶ مه سال ۲۰۲۴، دارایی های خود در ونزوئلا را حفظ کنند و مذاکره با شرکت های بین المللی برای کمک به افزایش تولید نفت این کشور را به دنبال داشته است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، چند هفته پس از رفع موقتی تحریم های آمریکا علیه ونزوئلا، شرکت های بزرگ بازرگانی نفت، به سرعت به بازی برگشتند و قراردادهایی با واسطه های مورد تائید شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا، برای خرید نفت این کشور منعقد کردند. گروه ویتول که بزرگترین شرکت بازرگانی نفت جهان است، یک ابرنفتکش برای بارگیری نفت ونزوئلا کرایه کرده است.

کد خبر: ۲۵۷٬۴۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha