۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱
رونمایی از قراردادهای جدید مشاوران املاک در آذر ماه
معاون قوه قضاییه مطرح کرد

رونمایی از قراردادهای جدید مشاوران املاک در آذر ماه

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: در حال آماده‌سازی محتواهای آموزشی برای بخش‌های مختلف آموزش و پرورش هستیم.

به گزارش بازار، اصغر جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع از جرم قوه قضاییه با حضور در نمایشگاه یاریگران زندگی با بیان اینکه نمایشگاه به همت ستاد مبارزه با مواد مخدر و همکاری بخش‌های مختلف از جمله معاونت اجتماعی دایر شده است، اظهار کرد: نگاه مجموعه ستاد مبارزه با مواد مخدر پیشگیرانه است و ما نیز از این نگاه استقبال می‌کنیم.

وی افزود: از آنجایی که سن اعتیاد در جامعه در حال کاهش است، لازم است اطلاعات و آگاهی عمومی قشر نوجوان را ارتقا دهیم تا ناخواسته وارد دام اعتیاد نشوند. ممکن است اعتیاد از سیگار یا قرص‌های محرکی که تحت عناوین مختلف در بازار به صورت غیرقانونی توزیع می‌شود، شروع شود؛ این‌ها مسائلی است که امروز دشمنان تلاش می‌کنند تا قشر نوجوان که قشری توانمند است و می‌تواند آینده‌ساز کشور باشد را به این نحو در دام قرار دهند.

جهانگیر با بیان اینکه وظیفه همه دستگاه‌ها از جمله وزارت آموزش و پرورش و مجموعه‌های فرهنگی این است که در این حوزه از طریق امور ایجابی ورود جدی کنند، به نمایشگاه یاریگران زندگی اشاره کرد و گفت: با کمک دوستان تلاش کردیم که با استفاده از همه فرصت‌های جدید از طریق قصه، موشن‌گرافی، فیلم و... شرایط نه گفتن و فرهنگ مقابله با اعتیاد، حتی اعتیادهای خفیف مثل سیگار و قلیان را در جامعه نهادینه و کمک کنیم قشر نوجوان در شرایط خوبی آینده فردای ایران را بسازند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع از جرم قوه قضاییه در پاسخ به سوالی در خصوص استانداردسازی قراردادهای مشاوران املاک گفت: امیدواریم در آذرماه چهار قرارداد را که استانداردهای آن تمام شده و اکنون آماده است، با حضور دستگاه‌های مختلف رونمایی کنیم. این‌ها قراردادهای پرتکرار است.

وی افزود: عمدتا قراردادهایی که مردم در بحث املاک می‌بندند، مثل قراردادهایی که تحت عنوان بیع‌نامه معروف است، قراردادهای ملکی و قراردادهای پیش‌فروش و قراردادهای خرید و فروش خودرو، از جمله قراردادهای پرتکراری است که مردم ممکن است با زوایای آن آشنایی لازم را نداشته باشند؛ با توجه به اینکه قراردادهای سنتی قبلی ممکن است نتواند همه ابعادی که لازمه یک قرارداد است را پوشش دهد و بعداً مشکلات حقوقی و کیفری برای مردم ایجاد کند، قراردادهای استاندارد را پیش‌بینی کردیم که ان‌شاءالله به زودی رونمایی می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به این سوال که در حوزه پیشگیری از آسیب اعتیاد با آموزش و پرورش تفاهم‌نامه‌ای دارید افزود: در خصوص این مسئله با آموزش و پرورش تفاهم‌نامه‌ای در راستای طرحی که در سال‌های گذشته به عنوان نماد شروع شده بود، تنظیم کردیم. به صورت مشترک تفاهم‌نامه‌ای را آماده کردیم و در حال آماده‌سازی محتواهای آموزشی برای بخش‌های مختلف آموزش و پرورش هستیم.

کد خبر: ۲۵۷٬۲۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
      0 0
      در منطقه اوقافیاهای کرج باید بیایید تماشا کنید. دلالان املاک چه قدر درآمدهای وحشتناکی دارند. وبه حدی برای به دست آوردن پول زور می گیرند که انگار هیچ قانونی را قبول ندارند. دلالان به هر ترفندی دست می زنند. یکی خودش را افسر نیروی انتظامی می داند که در حال حاضر املاکی دارد. دیگری با ترفندهای خاص با مالک همدست می شوند نه قانون دارد نه سواد ونه تجربه. این منطقه به شدت مورد تعرض افرادی دلال و ارازل قرار دارد. رسیدگی به صورت کارشناسی .