۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۲
نشست هماهنگی معرفی فرصت‌های تجاری ایران و عربستان برگزار شد

نشست هماهنگی معرفی فرصت‌های تجاری ایران و عربستان برگزار شد

نشست هماهنگی معرفی فرصت‌های تجاری جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی با حضور مسئولان سازمان توسعه تجارت، نمایندگان بخش خصوصی و با استقبال فعالان اقتصادی برگزار شد.

به گزارش بازار، سید محمدصادق قنادزاده، معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران در این نشست با تاکید بر توسعه روابط تجاری با عربستان و رفع موانع در این زمینه گفت: با توجه به اینکه روابط ایران و عربستان بعد از حدود ۱۰ سال از سرگرفته می‌شود، ضروری است در این مسیر براساس برنامه‌ریزی صحیح و مشخص و به دور از هیجان پیش برویم.

معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت با اشاره به توافقات اولیه ضمنی با سفیر عربستان گفت: در دیدارهای اولیه به این نتیجه رسیدیم که براساس یک چارچوب و مدل حرفه‌ای، فرایند توسعه روابط تجاری و اقتصادی دو کشور به صورت گام به گام پیش برود. به گفته این مقام مسئول در این راستا در مرحله اول و با توجه به اینکه فعالان اقتصادی فضای روابط تجاری را به مدت حدود ۱۰ سال از دست داده‌اند، لازم است زمینه آشنایی و شناخت بیشتر از ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی دو کشور فراهم شود.

قنادزاده افزود: از همین رو مقرر شد نشست مشترک اقتصادی و تجاری ج. ا. ایران و عربستان سعودی در دور اول با میزبانی ایران در تهران برگزار شود و حول گروه‌هایی در حوزه‌های کالایی مختلف و خدمات، نمایندگان و شرکت‌های بخش خصوصی عربستان در این نشست حاضر شوند.

معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید بر اهمیت و مشارکت بخش خصوصی در توسعه روابط تجاری با عربستان گفت: بنا بر این است شرکت‌های بخش خصوصی در حوزه تجارت و اقتصاد کاملا پیشرو باشند و در همین راستا شرکت‌ها و مجموعه‌هایی که روزمه قوی‌تر و تولیدات و خدمات با کیفیت‌تری دارند، در اولویت قرار می‌گیرند.

قنازاده با اشاره به اینکه دور دوم نشست مشترک تجاری و اقتصادی دو کشور به احتمال زیاد در عربستان سعودی برگزار خواهد شد، گفت: توافق بعدی این است که اعزام هیات‌های تجاری در نمایشگاه‌های معتبر دو کشور براساس برنامه مشخص و در راستای توسعه روابط تجاری و آشنایی با ظرفیت‌ها از سوی دو کشور در دستور کار قرار بگیرد.

معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران افزود: همچنین در ادامه و با آغاز روابط تجاری ایران و عربستان، توافقاتی در زمینه تسهیل صدور ویزای تجاری، مشارکت‌های صنعتی، تجاری و سرمایه‌گذاری دنبال می‌شود.

قنادزاده با اشاره به ضرورت همفکری و مساعدت بخش خصوصی در زمینه برنامه‌ریزی تجارت با عربستان بر اهمیت برگزاری با کیفیت دور اول نشست مشترک با حضور شرکت‌های با کیفیت و صاحب برنامه و روزمه تاکید کرد و گفت: از آنجایی که این نشست، اولین رویارویی تجاری و اقتصادی دو کشور بعد از حدود ۱۰ سال محسوب می‌شود، ضروری است در راستای شناخت ظرفیت‌های تجاری، نشست‌های تجاری B۲B، ملاقات‌ها و بازدیدها براساس برنامه‌ریزی مشخص و با مشارکت بخش خصوصی و با بالاترین سطح کیفی و در قالب بسته‌ای کامل و طی ۵-۳ روز پیش برود.

کد خبر: ۲۵۷٬۲۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha