۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۹
انحراف از چشم اندازهای طرح ملی مسکن| دیگر اثری از گفتمان ساخت ۴ میلیون مسکن وجود ندارد
در گفتگو با بازار بیان شد؛

انحراف از چشم اندازهای طرح ملی مسکن| دیگر اثری از گفتمان ساخت ۴ میلیون مسکن وجود ندارد

گرگان- مرتضوی، رئیس انجمن صنفی انبوه سازان مسکن و ساختمان گلستان گفت: ناتوانی دولت در تامین مالی نهضت ملی مسکن موجب بروز انحراف در اهداف و چشم اندازهای ترسیمی شده است.

سید محمد مرتضوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: کارگزاران دولتی، هنگامی که به چالش‌ها و مشکلات طرح نهضت ملی مسکن واقف شده و به این نتیجه رسیده اند که این طرح، طرح موفقی نیست، در بیان چشم اندازهای ترسیمی خود احتیاط می‌کنند.

رئیس انجمن صنفی انبوسازان مسکن و ساختمان استان گلستان افزود: اساساً دیگر اثری از طرح مباحثی مانند ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در دولت سیزدهم در گفتمان دولتمردان دیده نمی شود.

وی گفت: اکثریت کارگزاران دولت چنین بیان می‌کنند که اگر بتوانیم ۵۰۰ هزار واحد مسکن بسازیم توانسته‌ایم به اهداف پیش بینی شده دست یابیم و برای بقیه (۳.۵ میلیون نفر) قرار است زمین به گروه‌های هدف واگذار کنیم.

مرتضوی ادامه داد: در دهه ۶۰ هم زمین‌های دولتی به تعاونی‌های مسکن واگذار شد تا آنها از امکانات خود و با استفاده از منابع شخصی مسکن بسازند، موضوعی که هرگز محقق نشد و بسیاری از آن زمین‌ها خرید و فروش شد.

این فعال صنعت ساختمان گفت: واگذاری زمین به تعاونی‌ها در دهه ۶۰ منجر به آن شد که تعدادی از سودجویان و دلال‌ها این زمین‌ها را که منابع متعلق به دولت و مردم بود را با قیمت پایین خریده و چند برابر به فروش برسانند و تنها ثمره این رویکرد سودجویی و رانت برای عده‌ای دلال بود.

رئیس انجمن صنفی انبوه سازان مسکن و ساختمان استان گلستان ادامه داد: تقلیل چشم انداز ترسیمی از ساخت چهار میلیون مسکن به ساخت ۵۰۰ هزار مسکن و واگذاری زمین به سایر متقاضیان یک انحراف بزرگ در نهضت ملی مسکن تلقی می‌شود که به سبب ناتوانی در تامین مالی این طرح رخ داده است.

وی گفت: تغییر رویکرد از فرآیند ساخت به واگذاری زمین، رویکرد درستی نیست و به هیچ این مسیر را مسیر درستی ارزیابی نمی کنیم.

کد خبر: ۲۵۷٬۲۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علمدار بذرافکن IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
      0 0
      چشمانش شیوه جنگ داشت وما صلح انگاشتیم، ما بی خانمانها واجاره نشین ها که باید هرسال به اجاره سال قبل اضافه کنیم چگونه اورده ملیاردی داشته باشیم با حقوق 7یا 8ملیون تومان؟