۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲
سود بانکی تغییر نمی‌کند| متخلفان در پرداخت وام مسکن جریمه می‌شوند
رئیس‌کل بانک مرکزی:

سود بانکی تغییر نمی‌کند| متخلفان در پرداخت وام مسکن جریمه می‌شوند

رئیس‌کل بانک مرکزی با بیان اینکه دولت قصد تغییر در سود بانکی را ندارد، گفت: در جلسه شورای عالی مسکن مقرر شد بانک‌هایی که به افراد معرفی شده از سوی سامانه وزارت راه، وام پرداخت نکرده‌اند جریمه شوند.

به گزارش بازار، محمدرضا فرزین در حاشیه نشست هیات دولت با اشاره به تغییرات اساسی در مجوز صرافی‌ها این اقدام را در راستای نظارت بیشتر بانک مرکزی اعلام کرد و گفت: به زودی قانون و مقررات جدید تأیید صرافی‌ها اعلام خواهد شد.

رئیس‌کل بانک مرکزی، مسیر مبادلات بانکی میان ایران و عربستان را تسهیل‌گر روابط اقتصادی تهران- ریاض دانست و گفت که با قطعی شدن و به نتیجه رسیدن مذاکرات بانکی بین دو کشور نتیجه آن اعلام خواهد شد.

فرزین درباره اصلاح نرخ سود سپرده از سوی شورای پول و اعتبار هم گفت: نرخ سود سپرده ابلاغ شده است و بانک‌هایی که خارج از مقررات بانک مرکزی عمل می‌کنند، متخلف هستند و پرونده‌های آن‌ها به کمیته انضباطی بررسی می‌شود. دولت قصد تغییر در سود بانکی را ندارد.

وی درباره قانون جهش مسکن هم توضیح داد: در جلسه شورای عالی مسکن این موضوع با حضور رئیس‌جمهور بررسی و قرار شد درباره بانک‌هایی که به افراد معرفی شده از سوی سامانه وزارت راه، وام پرداخت نکرده‌اند، جریمه شوند. ولی اگر فردی به بانک معرفی نشده یا سامانه راه‌اندازی نشده باشد که نمی‌توان بانک را جریمه کرد.

کد خبر: ۲۵۷٬۰۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha