۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱
تعداد کشته‌شدگان تصادفات در ایران ۴ برابر ترکیه و ۷ برابر آلمان

تعداد کشته‌شدگان تصادفات در ایران ۴ برابر ترکیه و ۷ برابر آلمان

درحالیکه تعداد جمعیت سه کشور ایران، ترکیه و آلمان تقریبا نزدیک به هم و در حدود ۸۳ تا ۸۴ میلیون نفر بوده، اما تعداد متوفیان تصادفات جاده‌ای در ایران ۴ برابر ترکیه و ۷ برابر آلمان است.

به گزارش بازار، براساس آمارهای پژشکی قانونی کشور، طی سال گذشته تعداد ۱۹ هزار و ۴۹۰ نفر در ایران بر اثر تصادفات رانندگی جان باخته‌اند. این تعداد طی سال ۲۰۲۲ در ترکیه ۵ هزار و ۲۲۹ نفر و در آلمان ۲۷۷۶ نفر بوده است. ‌

به عبارتی، درحالی تعداد جمعیت سه کشور ایران، ترکیه و آلمان تقریبا نزدیک به هم و در حدود ۸۳ تا ۸۴ میلیون نفر بوده، اما تعداد متوفیان تصادفات جاده‌ای در ایران ۴ برابر ترکیه و ۷ برابر آلمان است.

قابل ذکر است از آنجایی‌که عامل انسانی، تعداد و کیفیت خودروهای درحال تردد و کیفیت جاده‌ها بر تعداد کشته‌شدگان در تصادفات جاده‌ای موثر است، آمارها نشان می‌دهد در ترکیه ۲۸/۲ میلیون دستگاه وسایل نقلیه و در آلمان نیز ۴۸/۵ میلیون دستگاه وسایل نقلیه درحال تردد هستند.

در ایران براساس آمارهای رسمی ۲۶/۴ میلیون وسیله نقلیه دارای بیمه‌نامه بوده اما از تعداد کل وسایل نقلیه آمار دقیقی در دست نیست و تعداد کل آنها ۳۰ تا ۳۳ میلیون دستگاه برآورد شده است.

کد خبر: ۲۵۷٬۰۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha