۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸
همه چیز درباره دریافت وام با ترهین طلا

همه چیز درباره دریافت وام با ترهین طلا

این روزها مردم به دلایل مشکلات اقتصادی مختلف به دنبال دریافت وام های فوری بوده تا بتوانند برای مشکلات خود سریعا تامین مالی کنند. یکی از این راه ها دریافت وام طلا با طلاهای از قبل خریداری شده است.

شرایط دریافت وام با ضمانت طلا

این روزها مردم به دلایل مشکلات اقتصادی مختلف به دنبال دریافت وام های فوری بوده تا بتوانند برای مشکلات خود سریعا تامین مالی کنند. یکی از این راه ها دریافت وام طلا با طلاهای از قبل خریداری شده است. وام طلا یا وام در ازای وثیقه نگه داشتن طلا چیزی است که این روزها با بالا رفتن ارزش هر گرم طلا زیاد به گوش همه خورده است. بانک کارگشایی با امانت گرفتن طلای درخواست‌کننده وام که اصطلاح بانکی‌اش «ترهین طلا» است، به شما وام می‌دهد. تنها کافی است طلای خودتان را به عنوان وثیقه پیش بانک امانت بگذارید و یکی از وام‌های قرض‌الحسنه یا جعاله بانک کارگشایی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن بگیرید. البته ناگفته نماند که شرکت های دیگری نیز این کار را برای شما انجام می دهند و می توانید وام طلا را بدون معطلی از آنها دریافت کنید.

وام طلا چیست؟

وام طلا به معنای دریافت وام با استفاده از طلا به عنوان ضمانت است. در این نوع وام، شما طلا های خود را به بانک یا شرکت مالی ارائه می‌ دهید و در مقابل ارزش طلای خود، وام دریافت می ‌کنید. این نوع وام معمولا بدون نیاز به ضامن یا تضامین دیگر ارائه می گردد و به شما امکان دریافت وام سریع و بدون دردسر را می ‌دهد. از طرفی، شما همچنان صاحب طلاهای خود خواهید بود. ارزش طلا با گذر زمان ممکن است افزایش یابد، بنابراین بدون اینکه نیاز باشد طلا های خود را بفروشید و پول نقد دریافت کنید. ما در این مقاله ایتدا وام طلا از بانک کارگشایی را بررسی کرده و سپس وام طلا از شرکت ها و موسسات خصوصی را بررسی خواهیم کرد.

همه چیز درباره دریافت وام با ترهین طلا

بانک کارگشایی چقدر وام می‌دهد؟

امکان گرفتن ۲ نوع وام در بانک کارگشایی وجود دارد. وام 5 میلیون تومانی قرض‌ الحسنه و وام 20 میلیون تومانی جعاله. البته اینجا هم «هر کسی طلایش بیش، وامش بیشتر» است و طبیعتا برای گرفتن وام جعاله که مبلغ بالاتری است، باید طلای بیشتری در بانک امانت بگذارید.

برای استفاده از وام 5 میلیون تومانی قرض الحسنه باید 25 گرم طلای تزئینی یا ساخته شده را رهن گذاشت. برای وام جعاله 20 میلیونی هم نیاز به 50گرم طلا دارید تا نزد بانک امانت بگذارید. 

کارمزد و سود وام بانک کارگشایی

وام قرض‌الحسنه بانک کارگشایی با سود 4درصد به متقاضیان بانک داده می‌شود. البته در کنار این سود، 7درصد هم کارمزد به وام تعلق می‌گیرد؛ یعنی در ازای وام 5میلیون تومانی، باید سال بعد 5میلیون و 550هزار تومان به بانک برگردانید. بابت وام جعاله 20 میلیونی هم بانک از شما 23درصد سود خواهد گرفت. البته وام جعاله این بانک جزو تسهیلات با سود بالاست، اما همین که نیاز به ضامن ندارد و مبلغ خوبی هم وام می‌دهند، وام‌گیرنده‌ها ترغیب به گرفتن آن می‌شوند.

مدارک لازم برای بانک کارگشایی

  • اصل شناسنامه و کارت ملی
  • داشتن حساب سیبا بانک ملی
  • 25 گرم طلای ساخته شده برای وام قرض الحسنه
  • 50 گرم طلای ساخته شده و جواهرات برای وام جعاله
  • ارائه فاکتور خرید

این روزها ممکن است 4 ماه برای این وام در نوبت بمانید.

روش پرداخت هر ۲ نوع وام قرض الحسنه و جعاله یا همان وام طلا بانک کارگشایی به صورت اقساط ماهانه نیست. یعنی کل مبلغ و سود آن را یکسال بعد از گرفتن وام، باید به بانک پس بدهید و نیازی به پرداخت ماه به ماه اقساط ندارید. . حتی می توانید سال بعد آن را تمدید کنید.

دریافت وام طلا از شرکت خصوصی

از دیگر گزینه های دریافت وام طلا ، می توان به شرکت ها و موسسات اشاره کرد، اما باید با دقت و احتیاط عمل کنید. برخی از شرکت‌ ها شرایط راحت ‌تری برای دریافت وام ارائه می ‌دهند و میزان وام را تقریبا بر اساس ارزش طلای شما تعیین می ‌کنند. سود ماهیانه نیز به طور معمول در حدود ۲ الی ۳.۵ درصد است.

تفاوت وام طلا ی شرکت خصوصی با وام طلای بانک کارگشایی

وام طلا ی شرکت خصوصی از دیگر وام های می باشند که شما می توانید با طلای خود آن را دریافت کنید. وام طلا ی وامخواه با وام طلا ی بانک کارگشایی کاملا متفاوت می باشد. اولا، سقف وام طلا ی وامخواه با وام طلا ی بانک کارگشایی بسیار متفاوت است و ثانیا زمان دریافت آن بسیار کمتر بوده و براحتی و بدون ضامن و بدون سقف به شما پرداخت خواهد شد.

در آذر ماه 1402 که ارزش هر گرم طلا در بازار آزاد دومیلیون چهارصد هزار تومان هست شما می توانید در مجموعه وامخواه در ازای ترهین و ضمانت ۷۵گرم طلا حداقل ۱4۰میلیون تومان وام طلا فوری دریافت کنید. و هرچقدر که طلای بیشتری داشته باشید می توانید وام بیشتری از وامخواه دریافت کنید.

یکی دیگر از تفاوت های وام طلا ی شرکت وامخواه با بانک کارگشایی این است که شما در صورت پرداخت هر یک از اقساط ، بخشی از طلای ضمانتی خود را ماهانه و در حین اقساط تحویل می گیرید ولی در بانک کارگشایی بعد از بازپرداخت کامل کل وام طلا ی خود را تحویل می گیرید .

مدت زمان بازپرداخت در وام فوری طلا  وامخواه به طور معمول محدود تر است و بین ۱ تا ۱۵ ماه بر حسب توانایی پرداخت اقساط متقاضی تعیین می‌ شود، اما مدت زمان بازپرداخت وام طلا بانک کارگشایی به صورت یکجا و مضاربه باشد.

مدارک لازم برای دریافت وام نیز ممکن است در دو حالت متفاوت باشد. برای وام طلا ی وامخواه ، تنها با ارائه ی اصل کارت ملی متقاضی و کپی آن و اصل طلای متقاضی داده می شود،

مزایای دریافت وام های طلا

یکی از مهم‌ترین مزایای وام طلا این است که شما می ‌توانید طلا های خود را به عنوان تضمین وثیقه موسسات و یا بنک کارگشایی بسپارید. و بدون اینکه آن را برای تامین نقدینگی به فروش برسانید به همان میزان وام دریافت نمایید.

با دریافت وام طلا ، شما نیازی به داشتن ضامن ندارید. علاوه بر این، معمولا وام های طلا دارای نرخ سود کمتری نسبت به بعضی از وام‌ های دیگر می باشند. در نهایت، این نوع وام به شما اجازه می ‌دهد به جای آنکه طلاهای خود را برای مدت طولانی نگهداری کنید از ارزش آن ها استفاده کنید. شما می‌توانید با استفاده از وام طلا ، نیازهای مالی خود را برآورده کنید و در عین حال طلا های خود را در اختیار داشته باشید.

وام طلا برای چه کسانی مناسب است

وام طلا برای افرادی که فاقد ضامن کارمند هستند، مناسب است. بدون نیاز به ضامن، این افراد می‌توانند با استفاده از طلا های خود وام فوری دریافت کنند. همچنین بسیاری از افراد شرایط سپرده گذاری در بانک را ندارند، بنابراین به راحتی می توانند جهت رفع مشکل خود، روی طلا های خود وام دریافت کنند.

افرادی که مقداری طلا بی استفاده در خانه دارند اما تمایلی به فروش آن ها ندارند و برای مدت زمان کوتاهی به وجه نقد نیاز دارند به راحتی می توانند وام طلا دریافت کرده و نقدینگی مورد نیاز خود را رفع کنند.

اگر به دنبال وام های دیگر باشید یا طلای کافی نداشته باشید از طرق دیگر نیز می توانید از وامخواه وام دریاف کنید که یکی از راجت ترین آنها دریافت وام با چک صیادی است. اگر چک صیادی دارید و چک برگشتی نداشته اید می توانید با ارائه صورتجساب بانکی نیز از وام خواه وام بگیرید و در ازای اقساط آن چک صیادی داده و وام با چک صیادی دریافت کنید.

کد خبر: ۲۵۷٬۰۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha