۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۵:۲۷
تغییر مدل تامین سرمایه می تواند بازار مسکن را متحول کند
فعال صنعت ساختمان:

تغییر مدل تامین سرمایه می تواند بازار مسکن را متحول کند

گرگان- نجار، عضو انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان سمنان گفت: تغییر مدل تامین سرمایه برای ساخت و ساز در حوزه مسکن می‌تواند موجب تحول صنعت ساختمان و رونق اشتغال در این بخش شود.

عباسعلی نجار در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین راهکارهایی که می‌تواند شکوفایی و رونق را برای بازار مسکن به ارمغان بیاورد، مقوله تغییر مدل تامین سرمایه برای ساخت و ساز است.

دبیر انجمن صنفی انبوه سازان مسکن و ساختمان سمنان افزود: دولت باید بستری فراهم کند تا انبوه سازان و فعالان کاربلد با آورده مالی خود وارد بازار مسکن و ساخت و ساز شوند.

وی گفت: دولت زمین‌های رایگان و حمایت‌های دیگر را در اختیار انبوه سازان قرار دهد و در مقابل همه هزینه‌های ساخت را به سازندگان واگذار کند.

نجار بیان کرد: در این روش سرمایه‌گذار در ازای دریافت زمین رایگان، درصدی از واحدهای تولیدی را به دولت واگذار می کند که میزان و نسبت واگذاری به فراخور موقعیت زمین متغیر است.

این فعال صنعت ساختمان افزود: اگر موقعیت زمین مناسب است و ارزش افزوده و سود مناسبی برای انبوه ساز به ارمغان می آورد، باید سهم دولت از تعداد واحدها بیشتر باشد و در مقابل اگر موقعیت دارای جاذبه مطلوبی نیست سهم دولت را کاهش دهیم.

وی گفت: در این روش تامین سرمایه بر عهده انبوه ساز کاربلد است و دولت بدون هزینه‌های هنگفت پس از دو الی سه سال مالک سه ایل چهار میلیون مسکن خواهد شد.

نجار افزود: دولت بخشی از اراضی ملی را به انبوه ساز می‌دهد و بدون هیچ هزینه‌ای مالک هزاران واحد مسکونی می‌شود.

عضو انجمن انبوه سازان سمنان ادامه داد: دولت می‌تواند به فراخور وضعیت اقتصادی اجتماعی گروه‌های هدف خود و مشتریان واحدهای حمایتی، خانه‌هایی را که از انبوه سازان به صورت رایگان دریافت کرده با حداقل قیمت یا با تخفیف‌های مد نظر به آنها واگذار کند.

وی گفت: در سوی دیگر انبوه ساز می‌تواند با بهره گیری از زمین رایگان و با در نظر گرفتن سود متعارف و ملحوظ داشتن میزان سرمایه تزریقی به پروژه واحدهای مسکونی را با قیمت مناسب‌تری به خریداران غیر حمایتی جامعه واگذار کند.

نجار عنوان کرد: با اجرای این مدل سرمایه‌گذاری شاهد رونق اشتغال و شکوفایی در صنعت ساختمان خواهیم شد.

کد خبر: ۲۵۶٬۹۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha