۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۷
افزایش صادرات و ارزآوری با رشد تولید آبزیان پرورشی در کشور
رییس سازمان شیلات ایران اعلام کرد

افزایش صادرات و ارزآوری با رشد تولید آبزیان پرورشی در کشور

رییس سازمان شیلات ایران گفت: رشد تولید آبزیان پرورشی با سرمایه‌گذاری پایدار در بخش شیلات می‌تواند علاوه بر توسعه اشتغال، راهی مطمئن در افزایش صادرات و ارزآوری برای کشور باشد.

به گزارش بازار، سیدحسین حسینی معاون وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید از مناطق آبزی‌پروری قشم به منظور افزایش سرمایه‌گذاری، به ظرفیت‌های بسیار مناسب استان هرمزگان به ویژه در حوزه تکثیر و پرورش میگو و پرورش ماهی در قفس اشاره کرد و گفت: این استان توانسته با برخورداری از ظرفیت‌های شیلاتی خود رتبه اول تولیدات شیلاتی کشور را به خود اختصاص دهد که این موضوع بیانگر نقش مهم شیلات هرمزگان در جایگاه جهانی شیلات کشور است.

رییس سازمان شیلات ایران، اراضی مستعد پرورش میگو در استان هرمزگان را بالغ بر ۵۰ هزار هکتار برشمرد و با بیان این که از این میزان ۹ هزار هکتار در منطقه مهرگان شهرستان بندر لنگه قرار دارد، خاطرنشان کرد: در صورت سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی این مجموعه، حدود ۶۰ هزار تن میگوی پرورشی به ظرفیت استان و کشور افزوده خواهد شد.

به گفته وی، در واقع تولید میگوی پرورشی در کشور ۲ برابر خواهد شد.

حسینی عنوان کرد: با توجه به صادراتی بودن میگوی پرورشی، در سال گذشته بیش از ۳۸ هزار تن میگو به ارزش ۱۸۰ میلیون دلار صادر شد که برای کشور ارزآوری بسیار مناسبی داشته است.

وی افزود: شیلات به عنوان یکی از پتانسیل‌های بسیار بالقوه هرمزگان است که می‌تواند به عنوان یک نقطه قوت برای ایجاد سرمایه‌گذاری پایدار در جهت توسعه اشتغال و رونق این استان و کشور بر روی آن تکیه کرد.

کد خبر: ۲۵۶٬۹۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha