۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲
مسکن، پول و بورس چین را تقویت کرد| یوان به بالاترین سطح خود در نزدیک به چهار ماه گذشته رسید
آیا چین بحران مسکن را پشت سر گذاشت؟

مسکن، پول و بورس چین را تقویت کرد| یوان به بالاترین سطح خود در نزدیک به چهار ماه گذشته رسید

با توافق بر سر نحوه پرداخت بدهی های غول صنعت ساخت و ساز چین، نه تنها یوان که بازار سهام چین نیز مثبت شد.

بازار؛ گروه بورس: ارزش پول چین در معاملات روز سه‌شنبه با حمایت از کاهش ارزش دلار در سطح جهانی و با توجه به سیاست بانک خلق چین برای کنترل نرخ ارز افزایش یافت و نرخ مبادله یوان در طول معاملات از بالاترین سطح خود در نزدیک به چهار ماه گذشته در برابر دلار ۷.۱۳۰۱ فراتر رفت.

بانک خلق چین روز سه شنبه تصمیم گرفت تا نرخ مرجع روزانه ارز محلی را در بازارهای داخلی و خارجی ۰.۳ درصد افزایش دهد و به ۷.۱۴۰۶ یوان به ازاء هر دلار برساند که بالاترین نرخ افزایش از تیرماه است.

بهبود ارزش پول چین پس از گزارش منتشر شده توسط بلومبرگ در مورد مقامات نظارتی در حال تهیه لیستی از ۵۰ شرکت توسعه املاک واجد شرایط برای تامین مالی است که به بهبود احساسات سرمایه گذاران در مورد اقداماتی برای حمایت از بخش متزلزل کمک کرده است.

بهبود عملکرد شرکت های انبوه سازمسکن تنها موثر بر یوان نبود بلکه سهام چینی ها در پایان معاملات روز سه‌شنبه، با افزایش سهام شرکتهای بزرگ فعال در املاک و مستغلات سوناک، پس از تکمیل همه شروط توافق‌نامه برای بازپرداخت بدهی‌های خارجی این شرکت بازار سهام چین نیز با تغییر رویه اعداد مثبت را ثبت کرد

اما بهبود عملکرد شرکت های انبوه سازمسکن تنها موثر بر یوان نبود بلکه سهام چینی ها در پایان معاملات روز سه‌شنبه، با افزایش سهام شرکتهای بزرگ فعال در املاک و مستغلات سوناک، پس از تکمیل همه شروط توافق‌نامه برای بازپرداخت بدهی‌های خارجی این شرکت بازار سهام چین نیز با تغییر رویه اعداد مثبت را ثبت کرد.

در پایان امروز سه شنبه، شاخص ترکیبی شانگهای در ۳۰۶۷ واحد قرار گرفت، شاخص ترکیبی شنژن با ۰.۳۹ درصد کاهش به ۱۹۲۹ واحد رسید، در حالی که شاخص CSI ۳۰۰ با ۰.۱۳ درصد افزایش به ۳۵۸۱ واحد رسید.

سهام بایدو در هنگ کنگ پس از اعلام درآمد ۳۴.۴۵ میلیارد یوان (۴.۷۲ میلیارد دلار) در سه ماهه منتهی به ۸ مهر ماه ۳۰ سپتامبر، ۲.۷۷ درصد افزایش یافت که بیش از انتظارات تحلیلگران در مدت مشابه بود.

پس از اعلام این شرکت مبنی بر انجام کلیه شرایط توافقنامه برای بازسازی بدهی خارجی خود که به افزایش سهام شرکت های املاک و مستغلات در سرزمین اصلی چین کمک کرد، سهام شرکت انبوه سازاملاک و مستغلات چینی "سوناک" در هنگ کنگ ۱۲ درصد افزایش یافته که از این مقدار ۴.۵ درصد در معاملات امروز بود.

اخبار موجود در خصوص رفع مشکل بدهی های شرکت انبوه ساز چینی در کنار سفر رئیس جمهور چین به آمریکا نه تنها اوضاع شاخص های اصلی اقتصاد چین را بهبود داد که ظاهرا شاخص های اقتصاد آمریکا یعنی ارزش دلار و ارزش بازار های سهام آمریکا نیز از این منتفع شده اند

گفتنی است شهریور امسال بسیاری از رسانه ها با تیترهایی همچون «بحران بزرگ‌ در کمین چین» پیش بینی فضای تیره و تاری برای اقتصاد چین و حتی جهان ترسیم کرده بودند که ناشی از وضعیت پا پس کشیدن چینی از بازار مسکن و از ان مهمتر رو شدن وضعیت مالی شرکت بزرگ فعال در صنعت ساخت ساز به ویژه اورگرند گروپ و بدهی های خارجی اش بود.

صنعت املاک و مستغلات و صنایع وابسته تقریباً یک‌چهارم تولید ناخالص داخلی چین را تشکیل می‌دهند. از این رو نگرانی های جدی ای به رکود کشاندن اقتصاد چین بولد شد که در کنار بالا گرفتن اختلافات با آمریکا در مورد مسائل مربوط حاشیه جنوبی چین می توانست با کمک رسانه ها انتظارات رکودی را دامن بزند. با این حال اخبار موجود در خصوص رفع مشکل بدهی های شرکت انبوه ساز چینی در کنار سفر رئیس جمهور چین به آمریکا نه تنها اوضاع شاخص های اصلی اقتصاد چین را بهبود داد که ظاهرا شاخص های اقتصاد آمریکا یعنی ارزش دلار و ارزش بازار های سهام آمریکا نیز از این منتفع شده اند.

کد خبر: ۲۵۶٬۹۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha