۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۷
اقتصاد کشور به تحریم ها گره خورده است | اهمیت دریا در توسعه اقتصادی
دستیار وزیر امور خارجه در مسائل دریای خزر:

اقتصاد کشور به تحریم ها گره خورده است | اهمیت دریا در توسعه اقتصادی

گرگان- دستیار وزیر امور خارجه در مسائل دریای خزر گفت: مسایل اقتصادی کشور به سیاست و تحریم ها گره خورده است.

به گزارش خبرنگار بازار،‌ علیرضا جهانگیری سه شنبه در دیدار با فعالان اقتصادی گلستان اظهار کرد: با توجه به ابلاغ سیاست های اقتصاد دریا محور که به تازگی اتفاق افتاده باید چالش های آن را در گلستان شناسایی در صددد رفع آن تلاش کنیم.

دستیار وزیر امور خارجه در مسائل دریای خزر افزود: بخش زیادی از اقتصاد های بزرگ دنیا از طریق دریاها انجام می شود و ما باید برای توسعه اقتصاد دریایی کشور از تمام ظرفیت های دریایی سه استان ساحلی شمال کشور بهره مند شویم.

وی با بیان این نکته که مسایل اقتصادی کشور به سیاست و تحریم ها گره خورده است، یادآورشد: ثبات در سیاست های اقتصادی یک مولفه مهم است که باید برای فعالان اقتصادی و بازرگانان فراهم شود.

جهانگیری ادامه داد: با ایجاد ثبات در سیاست های اقتصادی کشور،‌ فعالان اقتصادی با برنامه ریزی مناسب می توانند به فعالیت بپردازند و موجب بهبود شرایط اقتصادی در کشور شوند.

وی اضافه کرد: وظیفه دولت در برابر بخش خصوصی تسهیل چالش ها و مشکلات است اما در برخی موارد موانع بزرگی ایجاد می کند اما در دولت سیزدهم تلاش بر این است که این روند تغییر کند.

دستیار وزیر امور خارجه در مسائل دریای خزر با اشاره به این نکته که پدیده خشکی دریا در هر سه استان شمالی کشور دیده شده،‌ بیان کرد: کاهش سطح دریا در گلستان نسبت به دو استان مازندران و گیلان بیشتر است و این موضوعی است که باید برای آن تدابیر لازم اندیشیده شود.

دستیار وزیر امور خارجه در مسائل دریای خزر با تاکید بر این موضوع که باید توسعه زیرساخت بنادر در حوزه دریای خزر در اولویت قرار بگیرد، گفت: با انجام اقدامات تحقیقاتی شرایط بنادر حوزه دریای خزر باید تغییر کند.

کد خبر: ۲۵۶٬۹۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha