۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۳
فعالیت صرافی کراکن در آمریکا غیرقانونی و ممنوع اعلام شد
از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا؛

فعالیت صرافی کراکن در آمریکا غیرقانونی و ممنوع اعلام شد

صرافی رمزارزی «کراکن» به اتهام عدم ثبت قانونی خود آمریکا از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار این کشور تحت پیگرد قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار بازار؛ صرافی رمزارزی «کراکن» به اتهام عدم ثبت قانونی خود آمریکا از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار این کشور تحت پیگرد قرار گرفت.

بنابر رای صادر شده از سوی دادگاه فدرال سان فرانسیسکو، ادامه فعالیت کراکن به عنوان بزرگترین صرافی رمزارزی جهان در آمریکا غیرقانونی بوده و به دلیل نقض قانون مربوط به دارایی های دیجیتال تحت پیگیرد قانون قرار خواهد گرفت.

صرافی کراکن طی روزهای گذشته نسبت به نحوه رسیدگی به پرونده خود در دادگاه فدرال آمریکا اعتراض کرده و خواستار ورود کنگره این کشور به روند قانونی سازی فعالیت صرافی ها و شرکت های فعال در زمینه بازار رمزارزها شده است.

این صرافی همچنین نحوه برخورد قانونی دادگاه فدرال با خود را نادرست دانسته و سیاست های دولت در این زمینه را نیز فاجعه بار خوانده است؛ اعتراضاتی که تاکنون بی فایده بوده و تغییری در پرونده حقوقی کراکن ایجاد نکرده است.

لازم به ذکر است، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا پیشتر در ماه ماه ژوئن سال جاری میلادی نیز پرونده ای مشابه علیه صرافی های بزرگ بایننس و کوین بیس به جریان انداخت که رای پرونده این دو شرکت هنوز اعلام نشده است.

برخود قانونی کمیسوین بورس و اوراق بهادار آمریکا در کنار محدودیت های وضع شده دیگر از سوی دولت های اروپایی در خصصو نحوه فعالیت رمزارزها و صرافی های مرتبط با آنها، از جمله عوامل بی رمقی و ریزش مداوم بازار طی دو سال گذشته بوده است.

کد خبر: ۲۵۶٬۸۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha