۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۲
واردات ۱۵۷ میلیون متر مکعب گاز جمهوری آذربایجان به اروپا در ماه سپتامبر
یورو استات خبر داد؛

واردات ۱۵۷ میلیون متر مکعب گاز جمهوری آذربایجان به اروپا در ماه سپتامبر

مرکز آمار اتحادیه اروپا موسوم به «یورو استات» با انتشار جدیدترین گزارش خود از صادرات ۱۵۷.۳ میلیون متر مکعب گاز طبیعی جمهوری آذربایجان به یونان در ماه سپتامبر خبر داد. 

به گزارش خبرنگار بازار؛ مرکز آمار اتحادیه اروپا موسوم به «یورو استات» با انتشار جدیدترین گزارش خود از صادرات ۱۵۷.۳ میلیون متر مکعب گاز طبیعی جمهوری آذربایجان به یونان در ماه سپتامبر خبر داد.

این مرکز همچنین آمار گاز وارداتی از آذربایجان برای ماه آگوست را ۱۶۲.۸ میلیون متر مکعب اعلام کرده که نشان دهنده کاهش ۳.۴ درصدی واردات گاز اروپا از باکو است.

یورواستات میزان کل واردات گاز اروپا از جمهوری آذربایجان طی ۹ ماه ابتدایی سال جاری میلادی را حدود ۱.۵ میلیارد متر مکعب اعلام کرده که ارزش حدودی آن معادل ۶۸۶.۸ میلیون یورو برآورد شده است.

یونان در ماه سپتامبر حدود ۵۵.۲ میلیون یورو برای خرید گاز طبیعی از جمهوری آذربایجان طی ماه آگوست هزینه کرده که نشانگر افزایش ۵.۹ درصدی این هزینه به نسبت ماه جولای است.

لازم به ذکر است؛ انتقال گاز جمهوری آذربایجان به اروپا از طریق کریدور گازی جنوب از ۳۱ دسامبر سال ۲۰۲۰ آغاز شده است. این خط لوله گاز صادراتی جمهوری آذربایجان به مقصد اروپا را از طریق کشورهای گرجستان و ترکیه منتقل کرده و تا حد زیادی، بازار گاز صادراتی دو کشور روسیه و ایران را به خود تخصیص داده است.

هزینه ساخت این خط لوله گازی حدود ۳۳ میلارد دلار اعلام شده است. جمهوری آذربایجان همچنین قرار است میزان گاز صادراتی خود به اروپا را تا سال ۲۰۲۷ به بالای ۲۰ میلیارد متر مکعب در سال افزایش دهد.

کد خبر: ۲۵۶٬۸۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha