۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۵:۲۲
طرح ملی مسکن دستاورد ملموسی نداشته است
رئیس انجمن انبوه‌ سازان گلستان:

طرح ملی مسکن دستاورد ملموسی نداشته است

گرگان- مرتضوی، رئیس انجمن انبوه سازان گلستان گفت: ناهمخوانی و عدم تناسب افق ترسیمی دولت با ظرفیت و توان کشور در تولید مسکن، منجر به ناکامی نهضت ملی مسکن شده و این طرح تاکنون هیچ دستاوردی نداشته است.

سید محمد مرتضوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: همه افرادی که دلسوز صنعت ساختمان بوده و در پی تحولات خوب و مطلوب در این بخش هستند بر این باور بودند که اساساً مطرح کردن ساخت چهار میلیون مسکن در دولت سیزدهم محقق نخواهد شد و هیچ وقت به سرانجام خوبی نخواهد رسید.

رئیس انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان گلستان افزود: وقتی یک پروژه بالاتر از ظرفیت و توان ملی تعریف می‌شود قطعاً این پروژه به شکست می‌انجامد.

وی گفت: هنگامی که نتوانیم به درستی منابع بانکی و یا توان و بنیه مالی متقاضیان مسکن را ارزیابی کنیم و همچنین از به کارگیری توان انبوه سازان و توسعه‌گران محلی غفلت کنیم، سرانجامی به جز شکست نخواهیم داشت.

مرتضوی بیان کرد: انبوه سازان و توسعه‌گران محلی بهترین ابزار و گروه برای رسیدن به هدف دولت در ساخت مسکن بودند، افرادی که توانمندی ساخت مسکن کیفی را داشتند اما به این افراد پشت و بی‌توجهی شده و از نظرات آنها و افراد کارشناس و متخصص‌ چشم‌پوشی کردند، لذا ناکامی قابل پیش بینی بود.

رئیس انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان گلستان گفت: اینک با گذشته دو سال و چند ماه از آغاز نهضت ملی مسکن هیچ دستاورد قابل قبول و ملموسی وجود ندارد با این استراتژی، گفتمان و نقشه راه قطعاً هیچ موفقیت حاصل نخواهد شد.

مرتضوی عنوان کرد: تردید جدی دارم که همین ۵۰۰ هزار واحدی که دولتمردان وعده ساخت آن را داده‌اند، در پایان این چهار سال ساخته شود؛ در دست یابی ۱۰ تا ۱۲ درصدی اهداف ترسیم شده هم تردید وجود دارد.

وی گفت: بنده امیدی به نهضت ملی مسکن در این دوره ندارم؛ امیدوارم پیشنهادات و نظرات قابل توجه و قابل تامل بخش خصوصی یک بار بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس انجمن صنفی انبوه سازان مسکن و ساختمان گلستان بیان کرد: سیاست‌های فعلی باید تغییر کند باید به دنبال ابزار مالی و روش‌های تامین مالی متناسب باشیم و با تکیه بر توان و ظرفیت ملی چشم اندازهای قابل دست‌یابی ترسیم کنیم.

کد خبر: ۲۵۶٬۷۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha