۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
۱۷ هکتار از اراضی ایوانکی مجهز به سیستم آبیاری تحت‌فشار شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:

۱۷ هکتار از اراضی ایوانکی مجهز به سیستم آبیاری تحت‌فشار شد

گرمسار- میرعماد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان بابیان اینکه ۱۷ هکتار از اراضی ایوانکی مجهز به سیستم آبیاری تحت‌فشار شد، گفت: این طرح با هزینه سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال به بهره‌برداری رسید.

سید حسن میرعماد در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به افتتاح پروژه سیستم آبیاری تحت‌فشار به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در بخش ایوان کی شهرستان گرمسار ضمن بیان اینکه این طرح در زمینی به مساحت ۱۷ هکتار به بهره‌برداری رسید، اظهار داشت: تغییر روش‌های آبیاری با توجه به بحران کمبود آب در گرمسار امری ضروری است.

وی با تأکید بر اینکه این طرح باوجود یک حلقه چاه و آب دهی ۳۳ لیتر بر ثانیه به روش سیستم قطره‌ای لوپ آغاز شد، افزود: سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برای تکمیل و بهره‌برداری از این طرح هزینه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان بابیان اینکه ۶۰ درصد از این اعتبارات دولتی و مابقی توسط بهره‌بردار تأمین‌شده است، گفت: کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی به‌عنوان یک ضرورت در سطح استان احساس می‌شود.

میرعماد با اشاره به اقدامات حمایتی سازمان جهاد کشاورزی سمنان در راستای اجرای طرح‌های آبیاری تحت‌فشار بیان کرد: استفاده از روش‌های نوین ازجمله آبیاری تحت‌فشار قطره‌ای در مزارع و باغ‌ها می‌تواند مهم‌ترین گام را در مقابله با بحران کم‌آبی و همچنین جلوگیری از هدر رفت آب در شهرستان دربر داشته باشد.

کد خبر: ۲۵٬۶۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha