۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰
حق‌التدریس ماهیانه و پاداش بازنشستگی فرهنگیان پرداخت می‌شود
نماینده مردم بجنورد در مجلس:

حق‌التدریس ماهیانه و پاداش بازنشستگی فرهنگیان پرداخت می‌شود

نماینده مردم بجنورد در مجلس با اشاره به جلسه غیرعلنی مجلس گفت: در این جلسه تصمیمات مهمی برای ساماندهی کمبود معلم در کشور، پرداخت حق‌التدریسی‌ها و تعیین تکلیف وضعیت حقوق خرید خدمات آموزشی‌ها گرفته شد.

به گزارش بازار، محمد وحیدی در نشست علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه ۲۹ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به ماده (۷۵) آیین‌نامه داخلی مجلس در پاسخ به جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور درباره وضعیت تعیین تکلیف آموزش و پرورش و برگزاری جلسه غیرعلنی در این خصوص گفت: تشکیل جلسه غیرعلنی به دستور رئیس مجلس و بر اساس گزارشی بود که کمیسیون آموزش ارائه کرده بود.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس در ادامه با بیان اینکه کمیسیون آموزش ۱۰ صفحه گزارش برای وضعیت کمبود نیروی انسانی در آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ تدوین کرد که بر این اساس تصمیماتی اتخاذ شد، اظهار کرد: در همان جا با تذکرات رئیس مجلس و تعهداتی که داده شد، حداقل چند تصمیم مهم گرفته شد که اجرای آنها منوط به نحوه عملکرد دولت در خصوص این تعهدات است.

وی در ادامه با اشاره به این تصمیم‌گیری‌ها عنوان کرد: مقرر شد سازمان اداری و استخدامی بحث ردیف‌ها را به اندازه و به موقع در طی سال تحصیلی به آموزش و پرورش بدهد که در شروع سال تحصیلی و در مهر و آبان، با مشکلات مشابه امسال روبرو نشویم و از قبل تکلیف معلمانی که استخدام می‌شوند، مشخص شود تا کمبود معلم را بر اساس ساماندهی مدنظر انجام دهند.

وحیدی در ادامه تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه نیز مکلف شد حق‌التدریس ماهیانه و پاداش بازنشستگان را پرداخت کرده و وضعیت رتبه‌بندی بازنشستگان ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ که جزء تعهدات این سازمان بوده را مشخص کند که آقای منظور در این خصوص اظهاراتی داشت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با اشاره به تصمیم دیگری که در این جلسه گرفته شد، اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش مکلف شد بحث مرکز مدیریت منابع انسانی را احیا کرده و نظارت مستقیم مستمر بر وضعیت نیروی انسانی استان‌ها داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: در خصوص خرید خدمات آموزشی‌ها و مهرآفرینی‌ها نیز مقرر شد که تبدیل وضعیت قرارداد آنها توأم با پرداخت حقوق، مزایا و بیمه باشد چرا که در حال حاضر خرید خدمات آموزشی‌ها هنوز حقوقی دریافت نمی‌کنند و قرارداد بیمه ندارند. همچنین مهرآفرینی‌ها هم علیرغم قانونی که در مجلس تصویب شد هنوز تبدیل وضعیت نشده‌اند.

کد خبر: ۲۵۶٬۷۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha