۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
بیش از ۷۰ هزار تن گندم در لرستان خریداری شد
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان:

بیش از ۷۰ هزار تن گندم در لرستان خریداری شد

لرستان- بیرانوند، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: تاکنون بیش از ۷۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است.

حجت الله بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: تاکنون بیش از ۷۰ هزار تن گندم از کشاورزان لرستانی خریداری شده و برداشت گندم تا اواسط مهرماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه گندم مصرفی مورد نیاز استان ۲۵۰ هزار تن است افزود: کیفیت گندم تولیدی امسال از وضعیت مطلوبی برخوردار است و علاوه بر تامین نیاز استان، بخشی از نیاز کشور نیز از محل تولید مازاد استان تامین خواهد شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان عنوان کرد: سال گذشته ۳۰۰ هزار تن گندم در استان خریداری شد و بر اساس پیش‌بینی جهاد کشاورزی امسال ۳۶۰ هزار تن گندم خریداری می‌شود.

وی بیان کرد: ۵۰ مرکز خرید گندم در سطح استان لرستان فعال است و در صورت نیاز مراکز بیشتری را فعال می‌کنیم؛ کلیه مراکز خرید تضمینی ملزم به رعایت الزامات بهداشتی و پروتکل‌های ابلاغی هستند و ملزومات بهداشتی مورد نیاز تهیه و در اختیار مراکز قرار گرفته شده است.

بیرانوند با اشاره به اینکه در لرستان ظرفیت ذخیره سازی ۸۰۰ هزار تن گندم وجود دارد که جزو پنج استان نخست کشور هستیم، تصریح کرد: قیمت گندم معمولی دو هزار و ۵۳۷ تومان و قیمت گندم دوروم دو هزار و ۶۳۷ تومان است.

کد خبر: ۲۵٬۶۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha