۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰
احیای بیش از ۶ هزار ۵۰۰ واحد اقتصادی
نماینده دولت در نهضت احیای واحدهای اقتصادی اعلام کرد

احیای بیش از ۶ هزار ۵۰۰ واحد اقتصادی

نماینده دولت در نهضت احیای واحدهای اقتصادی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم و تشکیل نهضت احیای واحدهای اقتصادی در دولت تا کنون ۶ هزار و ۵۵۳ واحد تولیدی احیا شد و به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش بازار، امیرحسین مدنی با بیان اینکه در ابتدای دولت سیزدهم بیش از ۵۰ هزار واحد تعطیل و نیمه تعطیل داشتیم افزود: این میزان احیایی که اتفاق افتاده ۱۴۵ هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد کرده و در مجموع به واسطه این احیا، ۱۸۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری‌های انجام شده در این واحدها نیز احیا شد که در کاهش نرخ بیکاری در کشور و رشد سرمایه گذاری موثر بوده است.

وی اضافه کرد: برای تامین مالی این واحدها استفاده از ابزارهای مختلف از جمله منابع و سرمایه‌های مردمی در بورس، منابع بانک‌ها و صندوق‌ها برای سرمایه گذاری در واحدهای تعیطیل و نیمه تعطیل جز اولویت‌های این دولت بوده است.

مدنی گفت: امسال با اولویتی که در تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۲ گذاشته شد و بر اساس ابلاغ وزارت اقتصاد و تصویب هیئت امنای حساب عدالت و پیشرفت، احیای واحدهای اقتصادی در اولویت پرداخت تسهیلات قرار گرفت.
وی افزود: امسال بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان منابع برای احیای واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل اختصاص خواهد یافت که تا کنون از این میزان، ۶ هزار میلیارد تومان پرداخت شد البته در شش ماهه دوم پرداخت‌ها سرعت خواهد گرفت. سال گذشته هم حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان منابع برای احیای واحدهای اقتصادی سرمایه‌گذاری شد.

نماینده دولت در نهضت احیای واحدهای اقتصادی گفت: منابع مردم، احیاگران، سهامداران و صاحبان بنگاه‌ها در کنار منابع دولتی به احیای واحدهای راکد و نیمه فعال منجر می‌شود.

مدنی ادامه داد: از ۶ هزار و ۵۵۳ واحد احیا شده، ۷۰۰ واحد با کمک احیاگران به چرخه تولید بازگشته است. به این ترتیب که احیاگران مسائل بنگاه‌ها را احصا و عارضه یابی و در تامین مالی و مسائل حقوقی کمک کردند در نتیجه واحدها احیا شدند.

کد خبر: ۲۵۶٬۶۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha