۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
باجگیری در صنعت پتروشیمی؛ دستگاه قضا ورود کند
یادداشت؛

باجگیری در صنعت پتروشیمی؛ دستگاه قضا ورود کند

برخی از فعالان پتروشیمی در مطلبی ارسالی برای بازار از قوه قضائیه خواستند تا با باجگیری رسانه ای از صنعت پتروشیمی و نفت برخورد کنند.

بازار، گروه انرژی: طی سال های اخیر صنعت نفت و به‌ویژه پتروشیمی ایران از نظر پیشرفت و توسعه در جایگاهی قرار گرفته که با صادرات انواع محصولات توانسته اقتدار خود را به رخ جهانیان کشیده و نگاه آنها را به سمت ایران خیره کند. اما این موفقیت ها به چشم بیگانگان و بدخواهان نظام خوش نیامده و در صدد هستند تا به هر نحو ممکن ضربه ای به آن وارد کنند. بر همین اساس با سوء استفاده از برخی رسانه ها که غیر عامدانه و یا با اهداف سوء در جهت ایجاد نارضایتی در میان فعالان و کارگران بخش نفت و پتروشیمی ایران در دستور کار آنان قرار دارد.

سال ۵۷ همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی بود که شرکت‌های آمریکایی و اروپایی یکی پس از دیگری از ایران خارج شدند. در آن زمان متخصصان داخلی دست به کار شدند و به گواه تاریخ اجازه ندادند حتی برای یک روز تولید نفت و گاز و محصولات پتروشیمی متوقف شود. این تلاش‌ها در حالی بود که با شروع جنگ تحمیلی، قطب پتروشیمی ایران در ماهشهر مورد حمله و اصابت موشک‌های رژیم بعث عراق قرار می گرفت.

با این شرایط و با گذشت ۴ دهه از استقرار نظام جمهوری اسلامی، در حالی که برخی شرکت های بزرگ پتروشیمی ایران با عناوین "مگا الفین‌" در خاورمیانه و جمع امپراتوران صنعتی دنیا، آقایی کرده و در تلاش برای ورود دانش فنی محصولات استراتژیک به کشور هستند، تعدادی رسانه و کانال خبری معلوم الحال در فضای رها شده مجازی به دنبال باج خواهی از این قدرت و اقتدار می گردند.

به عنوان نمونه یکی از این پایگاه های خبری با تخریب مدیران خوشنام و انقلابی صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، علاوه بر تضعیف جایگاه ایران در دنیا، با تهدید به دنبال باجگیری از شرکت های بزرگ است.

گردانندگان این پایگاه خبری خوب می دانند بعد از انتشار یک خبر کذب و نادرست، دیگر نمی توان آن را جمع کرد و به همین خاطر از رهاشدگی فضای مجازی سود برده و با همین حربه ابتدا مدیران را تهدید می کنند تا امتیازی بگیرند، اما در صورت نگرفتن جواب و نرسیدن به خواسته های نامشروعشان، به حمله های ویرانگر، بدون پشتوان علمی و وجدانی به زدن ضربه به پیکره صنعت کشور روی می آورند.

بخش نگران کننده اقدامات این افراد، این است که اخبار کذب و بی پایه و اساس علاوه بر تشویش اذهان عمومی، می تواند روی عملکرد کارکنان و فعالان صنعت نفت، گاز و پتروشیمی نیز تاثیر منفی بگذارد. ضمن اینکه اساتید حوزه رسانه تاکید می کنند تولید اینگونه اخبار دروغ و سیاه، عملا ارسال خوراک برای رسانه های بیگانه است.

در کلامی ساده تر می توان سرنخ برخی اعتصابات در صنعت انرژی ایران در مناطق مختلف کشور را با هدف برهم زدن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در همین پایگاه و شبکه و کانال های خبری جستجو کرد. جاسوسانی که بیش از هر کس، رسانه های خارجی به آنها محتاجند و قدرشان را خوب می دانند.

اسناد موجود در مورد یکی از پایگاه های خبری که توسط دو برادر مدیریت می شود، نشان می دهد، آنها از طریق باجگیری و تهدید مدیرانی که می ترسند مبادا اخبار(کذب) منتشر شده، لطمه ای به فعالیت و تولید و جایگاهشان بزند، به ثروت هنگفتی رسیده اند. خرید املاک متعدد ارزشمند در مناطق شمالی پایتخت و خودروهای گرانقیمت خارجی توسط این برادران، سندی بر این ادعاست.

درست در زمانی که ایران و صنعت پتروشیمی به عنوان یکی از صنایع تامین کننده ارز خارجی با فشارهای تحریمی نیاز به آرامشی سازنده دارد، تولید و منتشرکنندگان اخبار کذب در نقش پیاده نظام رسانه های ضد انقلاب ماموریت خود را در تضعیف صنعت نفت و پتروشیمی و القای ناامیدی، به هر بهانه ای جامعه تعریف کرده اند!

ناگفته نماند متاسفانه در این میان برخی مدیران صنعت نفت و گاز و پتروشیمی، به خاطر عدم آگاهی از پشت صحنه این عملیات، با اقدامات نابخردانه خود در پرداخت های مستقیم و غیرمستقیم که از جیب بیت المال صورت می گیرد، ناخواسته این سبک تاسف بار جریان رسانه ای را تقویت می کنند و به اصطلاح آب به آسیاب دشمن ریخته و موجب وقیح تر شدن دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلام می شوند.

حالا برخی فعالان صنعت نفت و پتروشیمی ضمن استقبال از نقد کارآمد و یا حتی اخبار موثق در مسیر بهبود شرایط صنعت از دستگاه قضا درخواست دارند تا با رسانه های باجگیر منتشر کننده اخبار کذب، برخورد کرده و یکبار برای همیشه پرونده این سبک کسب درآمد کثیف را ببندد.

به جاست دستگاه قضا با ورود به این موضوع و استفاده از اهرم "از کجا آورده ای" علاوه بر کمک به سربلندی و اقتدار صنعت نفت و گاز و پتروشیمی و حمایت از مدیران انقلابی و کارآمد و دلسوز، جلو این باج خواهی و کسب درآمدهای نامشروع را بگیرد.

این اقدام انقلابی قوه قضائیه نه تنها موجب تزریق امید به لایه های کارگری صنعت انرژی خواهد شد، بلکه بسیاری از ابعاد ناگفته نفوذی هایی که در داخل به نام فعالان رسانه ای مشغول به کار هستند اما عملا خوراک شبکه های بیگانه را تامین می کنند را مشخص خواهد کرد.

کد خبر: ۲۵۶٬۶۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha