وقوع حمله سایبری تکذیب می‌شود| بروز مشکل فنی، دلیل قطعی اینترنت
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

وقوع حمله سایبری تکذیب می‌شود| بروز مشکل فنی، دلیل قطعی اینترنت

وزیر ارتباطات گفت: قطعی اینترنت در روزهای اخیر به دلیل بروز مشکل فنی در زیرساخت کشور بود، به طوری که به مدت ۳۰ دقیقه نزدیک به ۲۵ درصد از ظرفیت کشور دچار مشکل شد.

به گزارش بازار، عیسی زارع‌پور امروز (دوشنبه) در حاشیه دهمین همایش سالیانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت درباره قطعی اینترنت در روزهای اخیر افزود: حادثه امر طبیعی است و قطعی اینترنت به دلیل مشکل فنی در زیرساخت کشور رخ داد، به‌طوری که به مدت ۳۰ دقیقه نزدیک به ۲۵ درصد از ظرفیت کشور دچار مشکل شد، اما بلافاصله مشکل برطرف شد.

وی با تکذیب وقوع حمله سایبری، تصریح‌کرد: به همکاران تاکید هم مردم که دیگر شاهد اتفاقات از این دست نباشیم.

وزیر ارتباطات گفت: در وزارت ارتباطات تلاش می کنیم که زیرساخت‌های پرسرعت، با کیفیت و پایدار برای مردم فراهم کنیم؛ در همین پیوند هفته گذشته در شهر ساوه پروژه فیبر نوری افتتاح شد که ۷۰ تا ۸۰ برابر سرعت فعلی اینترنت است.

وی بیان‌داشت: یکی از اولویت‌های ما در دولت سیزدهم برای توسعه عدالت ارتباطی این است که زیرساخت های ارتباطی را تا دورترین مناطق فراهم کنیم.

این عضو کابینه دولت سیزدهم ادامه‌داد: در گذشته ۸۰ درصد روستاها به اینترنت متصل بود و ۲۰ درصد باقی مانده روستاهای صعب العبور بود. در ۲ سال گذشته بیش از پنج‌هزار و ۵۰۰ روستای جدید تحت پوشش قرار گرفت و تلاش می کنیم تا پایان سال همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت متصل شوند.

وی درباره اتصال دستگاه‌ها به پنجره واحد دولت، گفت: بر اساس قانون بودجه، دستگاه ها باید خدمات خود را به صورت الکترونیک ارائه و تا پایان سال ۲۰ درصد خدمات خود را به صورت هوشمند انجام دهند.

زارع‌پور گفت: تاکنون به‌طور میانگین ۵۵ درصد خدمات به صورت الکترونیک است، هرچند تا پایان آبان این رقم به ۱۰۰ درصد نمی رسد، اما از دستگاه ها می خواهیم هر چه سریعتر این تکلیف قانونی را انجام دهند.

کد خبر: ۲۵۶٬۶۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha