۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲
نشست سه جانبه کشورهای آسیای میانه برای بررسی صادرات برق و انرژی های تجدیدپذیر
وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان خبر داد؛

نشست سه جانبه کشورهای آسیای میانه برای بررسی صادرات برق و انرژی های تجدیدپذیر

سه کشور جمهوری آذربایجان، قزاقستان و ازبکستان طی نشستی مشترک، پتانسیل های مربوط به صادرات برق از منطقه آسیای میانه را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش خبرنگار بازار؛ سه کشور جمهوری آذربایجان، قزاقستان و ازبکستان طی نشستی مشترک، پتانسیل های مربوط به صادرات برق از منطقه آسیای میانه را مورد بررسی قرار دادند.

«میکائیل جباروف» وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان در گفتگو با نشریه آذرنیوز اعلام کرد که وزرای انرژی و اقتصاد سه کشور یاد شده در این نشست حضور داشته و علاوه بر موضوع صادرات برق، موارد دیگر مربوط به اقتصاد انرژی را مورد بررسی قرار دادند.

به گفته جباروف، تمرکز مذاکرات مذکور بر موضوع انرژی های تجدید پذیر و لزوم تقویت آنها در منطقه و همچنین کشف فرصت های جدید برای صادرات برق از منطقه آسیای مرکزی به به خارج از منطقه بوده است.

هنوز جزئیات بیشتری از این نشست سه جانبه منتشر نشده است؛ با اینحال، کشورهای منطقه آسیای مرکزی به ویژه ترکمنستان و جمهوری آذربایجان در غیاب روسیه در بازار انرژی رسمی جهان به ویژه موضوع صادرات گاز، اقداماتی برای جایگزین شدن با این کشور انجام داده اند.

از جمله این اقدامات می توان به برگزاری نشست مشترک رهبران منطقه CIS و صدراعظم آلمان طی ماه گذشته و یا بررسی موضوع ساخت خط لوله انتقال گاز طبیعی از ترکمسنتان به جمهوری آذربایجان و راهی کردن آن به سمت بازار اروپا اشاره کرد.

کد خبر: ۲۵۶٬۶۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha