۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۲
سرمایه گذاران تمایلی به مشارکت در طرح نهضت ملی مسکن ندارند
رئیس انبوه سازان سیستان و بلوچستان:

سرمایه گذاران تمایلی به مشارکت در طرح نهضت ملی مسکن ندارند

گرگان- دادخواه، رئیس هیئت مدیره انجمن انبوه سازان سیستان و بلوچستان با اشاره به قیمت‌گذاری غیرواقعی برای ساخت مسکن حمایتی، گفت: سرمایه گذاران اصلا تمایلی به مشارکت در نهضت ملی ندارند.

محمد خیرخواه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: برای ساخت مسکن‌های حمایتی در استان سیستان و بلوچستان نرخ پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی حدود شش میلیون تومان تعیین شده که با واقعیت‌های بازار تناسبی ندارد.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی انبوه سازان مسکن و ساختمان استان سیستان و بلوچستان افزود: شکل قراردادهای پیشنهادی به سازندگان سرمایه‌گذاران به نحوی است که بخش خصوصی به صورت مستقیم با متقاضیان و افرادی که آورده های خرد تزریق می کنند، طرف قرارداد خواهد شد.

وی گفت: بر اساس برنامه تکلیفی وزارت راه و شهرسازی سرمایه‌گذاران مسکن باید در پایان پروژه را به افرادی که پول پیش و یا آورده‌های نخست خود را واریز کرده‌اند تحویل دهند.

خیرخواه ادامه داد: واقعیت‌های بازار بیان‌گر آن است که امکان ساخت مسکن با هزینه هر متر شش میلیون تومان در استان سیستان و بلوچستان ممکن نیست و به همین دلیل اصلا تمایلی از سوی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در پروژه‌های نهضت ملی دیده نمی شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی انبوه سازان مسکن و ساختمان استان سیستان و بلوچستان افزود: مبلغی پیشنهاد شده در استان سیستان و بلوچستان با هزینه‌های ساخت تناسب ندارد، شاید در سایر استان‌ها مانند اصفهان و تهران که به مصالح ساختمانی دسترسی راحت‌تری دارند و بعد مسافت کارخانه تا پروژه ناچیز است به صرفه و صلاح سرمایه‌گذاران باشد و پروژه سر به سر و یا با سود حداقل به اتمام برسد.

خیر خواه گفت: در این استان که برای تامین مصالح باید هزینه زیادی برای حمل مصالح پرداخت کرد و یا اجرت کارگران ماهر و غیرماهر غیربوومی بسیار سنگین است، نمی‌توانیم با شش میلیون تومان مسکن بسازیم.

وی ادامه داد: استادکاران و کارگران ماهر معمولاً از سایر شهرستان‌ها به این منطقه می‌آیند و دستمزدهای بالایی طلب می‌کنند به همین دلیل ساخت مسکن‌های حمایتی مانند نهضت ملی مسکن و مسکن مهر از سوی سرمایه‌گذاران دنبال نمی‌شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی انبوه سازان مسکن و ساختمان استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: دولت باید با آنالیز منطقی و رصد واقع بینانه نهاده‌های موثر در قیمت نهایی مسکن در قیمت سیستان و بلوچستان یک قیمت عادلانه اعلام کند که یقیناً بیش از ۱۰ میلیون تومان برای هر متر مربع خواهد بود.

کد خبر: ۲۵۶٬۵۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha