۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲
اشتغالزایی برای یک هزار و ۵۰۰ خوزستانی از طریق طرح‌های بنیاد برکت
مجری بنیاد برکت در خوزستان خبر داد:

اشتغالزایی برای یک هزار و ۵۰۰ خوزستانی از طریق طرح‌های بنیاد برکت

اهواز- بانداری، مجری بنیاد برکت در خوزستان از اجرایی شدن ۵۰۲ طرح اشتغالزایی در روستاها و شهرهای کم‌ برخوردار استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از بنیاد برکت، مصطفی باندری با اشاره به طرح‌های اشتغالزایی اجرایی شده اظهار کرد: بنا بر سیاستگذاری بنیاد برکت در زمینه تکمیل طرح‌های زنجیره سبز و آبی در شهرستان‌ های ایذه، مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و دزپارت، کمیته‌های اشتغال در این بخش تشکیل شد و با اجرای طرح‌های آبیاری قطره‌ای و استفاده از روش‌ های نوین اقدام به توسعه باغات در شهرستان‌ های ایذه، اندیکا و لالی شد.

وی ادامه داد: بیش از ۴۰۰ هکتار سیستم آبیاری نوین در زمینه زنجیره سبز در شهرهای مذکور انجام شده که این کار نقش بسیار موثری در کاهش هدر رفت آب نیز داشته است.

باندری بیان کرد: در فاز اول اجرای طرح زنجیره سبز با تکمیل سیستم آبیاری نوین بحث کشت علوفه تکمیل شد و در حوزه دامداری فرآوری محصولات لبنی و پرورش زنبور عسل و راه‌اندازی کارگاه‌ های بسته‌بندی در شهر اندیکا برای نخستین بار انجام شد.

مجری بنیاد برکت در خوزستان تصریح کرد: کارگروه‌های تخصصی در رشته‌های دامداری و کشاورزی تشکیل شده و در شهرستان‌ های مسجد سلیمان چندین کارگاه بزرگ در حوزه‌های بسته‌بندی محصولات کشاورزی و همچنین راه‌اندازی مشاغل در حوزه تولید نایلون و پنل‌های خورشیدی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در سال جاری بیش از ۳۲ روستا برای اجرای طرح‌ های اشتغال‌زایی برنامه‌ریزی شده است و تا پایان سال جاری یک‌ هزار و ۵۰۰ طرح دیگر اجرایی می‌شود.

بندری در ادامه یادآور شد: تمرکز بنیاد برکت در زنجیره سبز بر محصولات کشاورزی و توسعه این محصولات با استفاده از دانش روز و محصولات دانش بنیان است تا ظرفیت خوبی در حوزه این تولیدات سبز برای امنیت غذایی به کشور اضافه شود.

مجری بنیاد برکت در استان خوزستان اضافه کرد: در زنجیره آبی و آبزی پروری ظرفیت خدادادی بسیار زیادی در حوزه دریاها وجود دارد با این حال استفاده از این ظرفیت بسیار کم است.

وی ادامه داد: به طوری که شاید تنها حدود پنج درصد از ظرفیت دریاها و شهرهایی که کنار دریاها است استفاده می‌ شود و بیش از ۹۵ درصد مورد استفاده قرار نمی‌گیرد از این رو در طرح‌های بنیاد برکت تلاش شده تا این ظرفیت‌ها مد نظر قرار گیرد.

کد خبر: ۲۵۶٬۴۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha