۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹
موفقیت ترکیه در جذب ۷.۵ میلیارد دلار سرمایه خارجی تا ماه نوامبر ۲۰۲۳
وزیر دارایی ترکیه خبر داد؛

موفقیت ترکیه در جذب ۷.۵ میلیارد دلار سرمایه خارجی تا ماه نوامبر ۲۰۲۳

دولت ترکیه از موفقیت در جذب ۷.۵ میلیارد دلاری سرمایه خارجی به این کشور تا نوامبر سال جاری میلادی خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ دولت ترکیه از موفقیت در جذب ۷.۵ میلیارد دلاری سرمایه خارجی به این کشور تا نوامبر سال جاری میلادی خبر داد.

«مهمت سیمسک» وزیر دارایی ترکیه با اعلام این خبر همچنین از سرمایه گذاری بانک سرمایه گذاری اروپا (EIB) در بخش کمک به بازسازی خرابی های ناشی از زلزله در ترکیه خبر داده و اعلامک کرد که بانک سرمایه گذاری اروپا با امضای قراردادی مشترک با دولت ترکیه، ۴۳۵ میلیون دلار وام را به بازسازی مناطق زلزله زده این کشور تخصیص داده است.

سیمسک با تاکید بر اینکه پرداخت وام مذکور با ضمانت اتحادیه اروپا انجام خواهد شد، محل استفاده از آن را کمک به بازسازی شبکه آبرسانی و فاطلاب استان های جنوبی این کشور اعلام کرد که در زلزله ماه فوریه آسیب فروانی متحمل شده اند.

وزیر دارایی ترکیه همچنین با اشاره به همکاری های مشترک این کشور و بانک سرمایه گذاری اروپا، آخرین اعطای وام این بانک به ترکیه را در سال ۲۰۱۸ دانسته و گفت که همکاری های میان آنکارا و بانک سرمایه گذاری اروپا در حال افزایش است.

وی همچنین در خصوص روند بازسازی منازل مسکونی و زیرساخت های شهری تخریب شده در جنوب ترکیه، گفت که دولت قرار است ۳ درصد از درآمد ناخالص ملی را صرف بازسازی این مناطق نماید.

کد خبر: ۲۵۶٬۴۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha