۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱
وزارت نفت پاسخگوی طرح کهاب باشد
رئیس شورای اسلامی شهر تهران:

وزارت نفت پاسخگوی طرح کهاب باشد

چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اجرای کُند طرح کهاب در کشور گفت: تقاضای بنده این است که از وزارت نفت در خصوص طرح کهاب سوال شود.

به گزارش بازار، مهدی چمران در صد و نود و سومین جلسه شورای شهر افزود: قرار بود نحوه سوخت گیری در جایگاه‌های سوخت مورد نظارت قرار بگیرد و تبخیر بنزین نداشته باشیم و در صورت وجود، آسیب‌رسان نباشد.

طرح کهاب (کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخار بنزین) برای صرفه‌جویی اقتصادی در مصرف سوخت با اهداف زیست محیطی است.

چمران در ادامه همچنین با بیان اینکه امروز موارد جدید برای تعیین بهای خدمات و عوارض سال آینده بررسی می‌شود، اظهار داشت: اگر این بها در شورا به تصویب برسد و مورد تایید وزارت کشور قرار بگیرد، سال آینده اجرایی خواهد شد.

چمران در رابطه با نوسازی تاکسی‌ها در شهر هم خاطرنشان کرد: قانون در مجلس به درستی تصویب نشد و اعتباری که دولت در نظر گرفت، کم بود. آنچنان که ما انتظار داشتیم متاسفانه اتفاق نیفتاده و این ناوگان نوسازی نشده و امیدواریم با ورود تاکسی‌های برقی، این ناوگان تکانی بخورد.

رئیس شورای شهر افزود: تغییر خودروهای فعلی به نفع وزارت صمت، بهداشت و دیگر بخش‌هاست. وی همچنین با بیان اینکه از سازمان تاکسیرانی خواستیم در خصوص دریافت بهای بالاتر نظارت کند، گفت: نرخ‌ها مصوب و اضافه دریافت ممنوع است.

چمران در ادامه با اشاره به اینکه نصب بنرهای نمایشگاه بین المللی در شهر مربوط به قراردادهای قبلی است، تصریح کرد: تا مصوبه اجرایی شود ۱۵ رور زمان می‌برد، اما با این وجود تعدادی از بنرها از سطح شهر جمع‌آوری شده است و به سازمان زیباسازی گفته‌ایم که قرارداد جدیدی منعقد نشود.

رئیس شورای شهر همچنین با تاکید بر اینکه باید قرارداد خرید اتوبوس‌ها نهایی شود، اظهار داشت: باید پول این اتوبوس‌ها تامین شود تا بتوان خریداری را قطعی و آن‌ها را وارد کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان با بیان اینکه دکل‌های برق را نباید شهرداری جابجا کند، گفت: همه اتفاقات با شرکت برق است و با شهرداری نیست. برای دو طبقه کردن بزرگراه صدر، شهرداری ناچار شد به صورت علمی دکل را به قسمت زیرین منتقل کند. از شهرها دکل‌های برق باید از زیر شهر عبور کند نه روی شهر؛ میزان بودجه بالاست و از عهده آن‌ها بر نمی‌آید.

کد خبر: ۲۵۶٬۴۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha