۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۷
آماده افزایش صادرات گاز به ایران هستیم
وزیر خارجه ترکمنستان:

آماده افزایش صادرات گاز به ایران هستیم

وزیر امور خارجه ترکمنستان از تمایل کشورش برای صادرات گاز به ایران خبر داد و گفت: ایران و ترکمنستان دارای فرهنگ، دین و آداب و رسوم مشترک هستند.

به گزارش بازار، رشید مردوف شنبه شب در اختتامیه هفدهمین کمیسیون مشترک ایران و ترکمنستان اظهار کرد: در ۲ روز گذشته همکاری‌ها بین ایران و ترکمنستان مورد بررسی قرار گرفت و مذاکرات سازنده‌ای انجام شد.

وی بر افزایش همکاری‌های گازی بین ایران و ترکمنستان تاکید کرد و افزود: پیشنهادهایی ارائه کردیم و ترکمنستان برای صادرات گاز به ایران و افزایش آن آمادگی دارد و آماده هستیم این موضوع را با ایران در آینده نزدیک به صورت فعال پیش ببریم.

رشید مردوف ادامه داد: سال ۱۹۹۷ قرارداد گازی با ایران امضا و اجرایی شد و همچنان آمادگی برای همکاری‌های گاز را داریم.

وزیر امور خارجه ترکمنستان گفت: موضوع سوآپ گازی هم بین دو کشور در جریان است و تمایل به ادامه و افزایش آن داریم؛ همچنین آماده اجرای طرح‌های گازی با ایران هستیم.

وی در مورد همکاری‌های برقی مشترک تاکید کرد: اکنون همکارای برقی بین دو کشور وجود دارد و تمایل داریم از طریق ایران به کشورهای ثالث برق صادر کنیم و در این مورد توافق داشته باشیم.

رئیس ترکمن کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکمنستان از تمایل کشورش برای توسعه روابط و همکاری در بخش کشاورزی خبر داد و ادامه داد: ایران در بخش کشاورزی دستاوردهایی داشته و درخواست داریم از این دستاوردها استفاده کنیم.

رشید مردوف بر توسعه همکاری‌ها با ایران تاکید کرد و گفت: ایران و ترکمنستان دارای فرهنگ، دین و آداب و رسوم مشترک هستند و امیداوریم همکاری‌های به نتایج خوبی برسد که نشانه دوستی و برادری دو کشور است.

کد خبر: ۲۵۶٬۳۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
      0 0
      نباید ایران بد حسابی کند باید پول گاز ترکمنستان رو در وقتش واریز کند چون گاز ترکمنستان خیلی ارزان هست چون دولت ترکمنستان گاز را ارزان میفروشد
    • IR ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
      1 0
      دوست آن است که گیرد دست دوست .در پریشان حالی ودرماندگی .ای مرگ بر انگلیس ای کاش نقاط مشترک هرگز فراموش نشود وای کاش .گر بدی گفت حسودی ورفیق رنجید گو تو خوش باش که ما گوش به احمق نکنیم .