۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶
۷هزار کنتور هوشمند برق در کردستان نصب شد
در راستای اجرای طرح ملی فراسامانه هوشمند انرژی؛

۷هزار کنتور هوشمند برق در کردستان نصب شد

کردستان- معاون فروش و خدمات مشترکین برق استان کردستان از نصب هفت هزار و ۴۷۱  فقره کنتور هوشمند در راستای اجرای طرح فهام برای مشترکان دیماندی و چاه‌های کشاورزی استان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق کردستان، هیوا خرم اظهار داشت: این طرح به منظور فراهم شدن بستر اصلاح الگوی مصرف ،امکان اعمال مدیریت بار  توسط بهره‌بردار شبکه در شرایط عادی و اضطراری ،کاهش دخالت و خطای نیروی انسانی در قرائت و صدور قبض و بهبود وصول مطالبات ،کاهش تلفات غیر فنی و مشخص‌سازی و مانیتورینگ تلفات فنی شبکه توزیع و بهینه کردن هزینه‌های بهره‌برداری و نگهداری اجرایی شده است.

وی اضافه کرد:  ازابتدای اجرای طرح درسال گذشته تا پایان خرداد سال جاری تعداد هفت هزار و ۴۷۱ مشترک دیماندی برق، به کنتورهای هوشمند با اعتباری بالغ بر ۲۲۴ میلیارد و ۱۳۰ میلیون ریال مجهز شدند.

معاون فروش وخدمات مشترکین برق کردستان افزود: ازاین تعداد پنج هزار و ۲۷۹دستگاه مربوط به بخش کشاورزی است که بااین روش، کنترل ونظارت برمصرف درچاه‌های کشاورزی افزایش می یابد.

خرم اظهارداشت: توسعه سامانه هوشمندشبکه برق بااستقرارسیستم قرائت ازراه دور(طرح فهام) با اولویت کنتورهای دیماندی برای همه مشترکان (ولتاژ اولیه و ثانویه) و تمام مشترکان کشاورزی اعم از دیماندی و غیر دیماندی یکی از اولویت‌های شرکت توزیع برق استان است.

کد خبر: ۲۵٬۶۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha