۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
لزوم ساماندهی بانوان کارآفرین کردستانی/تقویت فعالیت های آموزشی اولویت اتاق بازرگانی سنندج است
نائب رئیس اتاق بازرگانی سنندج:

لزوم ساماندهی بانوان کارآفرین کردستانی/تقویت فعالیت های آموزشی اولویت اتاق بازرگانی سنندج است

سنندج – نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج ضمن اشاره به ظرفیت های بانوان در استان کردستان، از ساماندهی بانوان کارآفرین در این استان در راستای کمک به توسعه کردستان خبر داد.

سیدکمال حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به برنامه های اتاق بازرگانی سنندج در راستای کمک به توسعه پایدار کردستان، افزود: بهره برداری از ظرفیت های دولتی و بخش خصوصی یکی از نیازهای اصلی در راستای توسعه پایدار در کردستان به شمار می رود.

وی ضمن اشاره به برگزاری دومین نشست کمیته بانوان کارآفرین استان کردستان، افزود: حضور بانوان در اجتماع و ضرورت پرورش زنان کارآفرین یکی از نیازهای لازم و ضروری در عصر حاضر به شمار می رود.

نائب رئیس اتاق بازرگانی سنندج گفت: در دنیای امروز اهمیت حضور بانوان در جامعه بر هیچ کس پوشیده نیست و از طرفی دیگر اتاق بازرگانی بر اساس رسالت و مسئولیتی که در قبال جامعه دارد با تکیه بر پتانسیل‌های خود که شامل آیتم آموزش نیز می‌شود می ‌تواند زمینه پرورش بانوان کارآفرین در حوزه‌های مختلف را فراهم کند.

وی با بیان اینکه پروژهی کمیته بانوان کارآفرین با هدف ایجاد اعتماد در بانوان کلید خورده است، افزود: اعتماد زمینه ساز ایجاد اعتبار به شمار می رود.

حسینی گفت: زمانی که از توسعه حرف می ‌زنیم اگر گوشه چشمی به توسعه بانوان نداشته باشیم قطعاً شکست خواهیم خورد، در همین راستا گام نخست ما ایجاد اعتماد به نفس و اعتماد به دیگری در بانوان است.

وی با اشاره به نقش بانوان در راستای کمک به توسعه پایدار در جامعه، یادآور شد: زمانی که به بانوان اعتماد شود، می توان از ظرفیت های این بخش نیز به خوبی استفاده کرد و اتاق بازرگانی سنندج در همین راستا برنامه های مختلفی را در دستور کار قرار داده است.

نائب رئیس اتاق بازرگانی سنندج منشأ تمام پیشرفت ‌های بشر و همچنین تفاوت انسان خردمند با بقیه جانداران را گفتگو دانست و عنوان کرد: گفتگو ابزار انسان خردمند است و با این ابزار می ‌توان حتی با دشمنان نیز بر سر یک موضوع به تفاهم رسید.

حسینی استفاده از ظرفیت با ارزش بانوان در راستای فعالیت ‌های بزرگتر و اندیشه ‌های هدفمند را نیازمند آموزش دانست و اظهار کرد: اتاق بازرگانی سنندج در زمینه آموزش می ‌تواند در حد اعلا به کمیته بانوان خدمت ارائه دهد به این معنی که هر استادی از هر کجای کشور که لازم باشد را برای آموزش مورد نیاز بانوان به کردستان دعوت کنیم.

وی گفت: اتاق بازرگانی یک تشکل توانمند متعلق به بخش خصوصی است و در راستای مسئولیت‌ های اجتماعی خود سعی دارد کانون بانوان را که امروز نهال کوچکی است با تکیه بر توانمندی سایر دستگاه‌ها و إدارات دولتی به درختی تنومند تبدیل کند.

کد خبر: ۲۵۶٬۳۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha