۳ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲
تولید ناخالص داخلی ایتالیا ۱۰ درصد کاهش می یابد
بانک مرکزی ایتالیا:

تولید ناخالص داخلی ایتالیا ۱۰ درصد کاهش می یابد

دولت ایتالیا برای جلوگیری از کساد بیشتر اقتصاد خود ۲۰ میلیارد یورو دیگر اختصاص می دهد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، اینیاتسیو ویسکو، رئیس کل بانک مرکزی ایتالیا اعلام کرد، امسال، تولید ناخالص داخلی ایتالیا حدود ۱۰ درصد کاهش خواهد یافت. اما سقوط آن، می‌تواند اندکی کم یا زیاد باشد و بستگی به تحولات همه گیری ویروس کرونا در نیمه دوم سال دارد.

ویسکو گفت: شرایط عدم اطمینان که در آن قرار داریم، به ما اجازه نمی‌دهد پیش بینی‌های دقیق و معقول انجام دهیم. ما با سناریوهای احتمالی پیش می‌رویم اما، به معنای این نیست که هیچ کاری نباید انجام شود.

وی افزود: برای مقابله با بحران طرحی دقیق، بدون فکر کردن به کوتاه مدت، لازم است.

اختصاص ۲۰ میلیارد یورو دیگر دولت ایتالیا برای جلوگیری از کساد بیشتر اقتصاد کشور
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری رویترز از رم، با توجه به اینکه شیوع بیماری کووید-۱۹ اقتصاد ایتالیا را کساد کرده و رشد اقتصادی آن را به شدت پایین آورده است، دولت طرح بهبود اوضاع اقتصادی و رونق کسب و کارها را با اختصاص میلیاردها یورو به اجرا در آورده است. کاهش رشد اقتصادی ایتالیا به علت شیوع بیماری کووید-۱۹ باعث شده است که کسری بودجه این کشور اکنون از ۱۱ درصد کل تولید ناخالص داخلی این کشور نیز بیشتر شود.

این اقدامات جدید که برای اجرا باید به تصویب پارلمان ایتالیا نیز برسد با افزایش برنامه انتشار اوراق قرضه و بهادار دولتی همزمان شده است. برنامه‌ای که با اجرای آن، میزان بدهی‌های کشور به ۱۵۷ درصد کل تولید ناخالص داخلی آن تا پایان امسال خواهد رسید. اکنون نسبت بدهی‌ها به کل تولید ناخالص داخلی سالانه در ایتالیا ۱۵۵ و هفت دهم درصد است.

یکی از مسئولان دولت ایتالیا امروز در گفتگو با خبرگزاری رویترز گفت ما باید صندوق‌ها را برای تکمیل پرداخت حقوق کارمندان و کارگرانی که به طور موقت بیکار شده اند و برای حمایت از تشکل‌های اداری محلی (مناطق، استان ها، شهرستان ها، بخش ها) که درآمدهای مالیاتی شان به علت شیوع بیماری کووید-۱۹ کاهش یافته است، افزایش دهیم.

ایتالیا در زمره کشورهای اروپایی است که بیشترین تعداد مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا را دارند و به شدت درگیر این بیماری ویروسی هستند. در نتیجه شیوع بیماری کووید-۱۹ در ایتالیا تاکنون ۳۴ هزار و ۶۰۰ نفر جان خود را از دست داده اند.

خزانه داری ایتالیا که حاضر نشده است در این باره فعلا اظهار نظر کند، ارزیابی کرده است که تاثیر اقتصادی ناشی از مقررات قرنطینه و محدودیت‌های خارج شدن از منزل برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا بر رشد اقتصادی کشور در سال کنونی دست کم کاهش ۸ درصدی تولید ناخالص داخلی خواهد بود.

اقدامات قبلی که دولت ایتالیا برای حمایت از رشد اقتصادی خود به اجرا گذاشت، باعث شد تا کسری بودجه عمومی کشور در سال ۲۰۲۰ به ۱۰.۴ درصد کل تولید ناخالص داخلی آن برسد. این در حالی است که کسری بودجه ایتالیا در سال گذشته معادل ۱.۶ درصد کل تولید ناخالص داخلی این کشور باشد. از ۱۲ سال پیش سابقه نداشته بود که کسری بودجه عمومی ایتالیا تا این اندازه (در سال ۲۰۱۹) کاهش یافته باشد.

کد خبر: ۲۵٬۶۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha