۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰
افتتاح دفتر جدید موسسه مالی مشترک ایران و پاکستان

افتتاح دفتر جدید موسسه مالی مشترک ایران و پاکستان

بر اساس توافق بین دو کشور ایران و پاکستان، دفتر جدید موسسه مالی مشترک بین دو کشور افتتاح و مدیریت ایران بر موسسه مالی مشترک ایران و پاکستان(PAIR) نیز به مدت سه سال تمدید شد.

به گزارش بازار، موسسه مالی مشترک ایران و پاکستان (PAIR) یکی از نهادهای مهم مالی و توسعه‌ای در این کشور محسوب می‌شود که تاکنون از ظرفیت آن برای توسعه روابط جانبه استفاده کافی نشده است.

مطابق توافق دو کشور ایران و پاکستان مدیریت اجرایی موسسه مالی مشترک دو کشور طی دوره‌های سه ساله بین ایران و پاکستان تعویض می‌شود. در شش ماهه اول سال جاری، ایفیک با اولویت قرار دادن همکاری‌های اقتصادی بین ایران و پاکستان هیاتی را برای افتتاح دفتر جدید موسسه مالی PAIR به کراچی اعزام کرده و در کنار آن، مذاکرات اولیه‌ای را با رئیس کل بانک مرکزی پاکستان جهت تاسیس بانک آف شور مشترک به انجام رسانید.

این گزارش می افزاید، با توجه به اینکه PAIR یک موسسه مالی داخلی در پاکستان محسوب شده و مجوز فعالیت ارزی ندارد، این وضعیت سبب کاهش تاثیرگذاری این موسسه در ارتقای تجارت دوجانبه بین ایران و پاکستان شده است.

گفتنی است در جلسه ای که هیات ایفیک با جمیل احمد رئیس کل بانک مرکزی پاکستان برگزار کرد، جزئیات فنی این طرح از جهت الگوی سهامداری مسیر انتقال منابع ارزی و مورد بحث قرار گرفته و وی تفاهم اولیه خود را در این خصوص به هیات اعزامی اعلام کرد. بر همین اساس مقرر شد، پیشنهاد تاسیس بانک آفشور مشترک توسط موسسه مالی PAIR و به نمایندگی از ایفیک برای بانک مرکزی پاکستان ارسال شود.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است؛ هیات ایفیک در دیدار با گوهر اعجاز وزیر تجارت پاکستان پیشنهاد تاسیس شرکت تجاری مشترک بین ایران و پاکستان را مطرح کرد که با توجه به وجود مرزهای زمینی طولانی بین دو کشور و حضور بنادر فعال دریایی این پیشنهاد مورد استقبال وی قرار گرفت و مقرر شد، این موضوع در قالب کمیسیون مشترک دو کشور در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر: ۲۵۶٬۲۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha