۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲
ایران و ترکیه درباره مسائل رود مرزی ارس رایزنی می‌کنند

ایران و ترکیه درباره مسائل رود مرزی ارس رایزنی می‌کنند

فردا (یکشنبه، ۲۸ آبان) دومین نشست کمیته همکاری‌های آبی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه به رایزنی درباره مسائل رودخانه مرزی ارس می‌پردازد.

به گزارش بازار، حل مشکلات آبی مشترک ایران و ترکیه همواره مورد توجه دولت‌های مختلف جمهوری اسلامی ایران بوده است.

این مهم در دولت سیزدهم نیز با جدیت پیگیری شد و نخستین جلسه کمیته مشترک همکاری‌های آبی ایران و ترکیه در سال ۱۴۰۰ با سفر «محمد جوان‌بخت» معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا در صدر هیاتی پنج‌نفره در محل وزارتخانه جنگلداری و زراعت ترکیه برگزار شد.

پس از آن نیز وزیر نیرو به آنکارا سفر کرد و طرح موضوع تشکیل دومین جلسه کمیته همکاری آبی در تهران مطرح شد.

در پی تداوم و جدیت وزارت نیرو در تشکیل این جلسه‌ها و پیگیری‌های انجام شده از طریق وزارت امور خارجه، دومین جلسه کمیته مشترک همکاری‌های آبی ایران و ترکیه در تهران به ریاست جوان‌بخت معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا از طرف جمهوری اسلامی ایران و «ابوبکر گیزلی گیدر» معاون وزارت جنگلداری و زراعت جمهوری ترکیه برگزار خواهد شد.

در این نشست موضوع‌های مورد علاقه طرفین از جمله تعیین چارچوب‌ها و سازوکارهای لازم برای توسعه همکاری‌های مشترک آبی بین دو کشور به‌ویژه در زمینه رودخانه فرامرزی ارس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این جلسه باتوجه‌به سال‌ها پیگیری جمهوری اسلامی ایران به‌منظور جلب مشارکت مقام‌های ترکیه در حل مشکلات آبی مشترک دو کشور به‌ویژه در حوضه رودخانه ارس، با روی کار آمدن دولت سیزدهم شتاب گرفته است و به میزبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران، شاهد دیدار و گفت‌وگوی مقام‌های رسمی دو کشور خواهیم بود.

کد خبر: ۲۵۶٬۲۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha