۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹
خودکفایی در تأمین کالا و تجهیزات عمده صنعت پتروشیمی تا ۵ سال آینده
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی خبر داد

خودکفایی در تأمین کالا و تجهیزات عمده صنعت پتروشیمی تا ۵ سال آینده

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: در زمینه تأمین کالا و تجهیزات عمده مورد نیاز صنعت پتروشیمی در ۵ تا ۶ سال آینده به خودکفایی می‌رسیم.

به گزارش بازار، مرتضی شاهمیرزایی در حاشیه نمایشگاه روایت پیشرفت و خدمات دوساله دولت مردمی که در شهر قم در حال برگزاری است، گفت: از اهداف مهم و راهبردی دولت سیزدهم در حوزه نفت و پتروشیمی، ساخت و تکمیل کالاها، تجهیزات مورد نیاز صنعت پتروشیمی با تکیه بر صنعت داخل است، بنابراین شرکت‌های فعال در صنعت پتروشیمی که نیاز به کالا و تجهیزات دارند، از توانمندی‌های سازندگان داخلی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی ایران با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در مسیر رشد و توسعه قرار دارد، گفت: در زمینه تأمین کالا و تجهیزات مورد نیاز صنعت پتروشیمی پنج تا ۶ سال آینده به خودکفایی خواهیم رسید.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: خوشبختانه سازندگان و تولیدکنندگان تجهیزات و کالاهای ایرانی مورد استفاده در صنعت ارزش‌آفرین پتروشیمی نقشی مهم در تأمین نیازهای این صنعت دارند.

شاهمیرزایی به داخلی‌سازی کاتالیست‌های مورد استفاده در صنعت نفت اشاره کرد و افزود: شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز پژوهشی در این زمینه دستاوردهای ارزشمندی را رقم زده است و تا پایان دولت سیزدهم کاتالیست‌های مورد نیاز صنعت نفت بومی‌سازی خواهد شد.

وی تصریح کرد: صنعت پتروشیمی در دولت سیزدهم با تکیه بر راهبردهای رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهوری مردمی مبنی بر پرهیز از خام‌فروشی محصولات و ایجاد ارزش افزوده بالا با تولید محصول نهایی حرکت می‌کند.

معاون وزیر نفت با تأکید بر لزوم تحقق توسعه متوازن صنعت پتروشیمی ایران گفت: تکمیل زنجیره ارزش به‌عنوان یک هدف مورد توجه قرار دارد و با سرمایه‌گذاری هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی ضمن کاهش خام‌فروشی، به سوی تولید محصولات نهایی گام برخواهیم داشت.

کد خبر: ۲۵۶٬۲۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha