۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
 افزایش سهم قزوین از اعتبارات صندوق توسعه ملی در طرح‌های آبخیزداری
رئیس جهاد کشاورزی قزوین خبر داد:

 افزایش سهم قزوین از اعتبارات صندوق توسعه ملی در طرح‌های آبخیزداری

قزوین- رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: سهم استان از اعتبارات صندوق توسعه ملی در تکمیل و اجرای طرح‌های آبخیزداری افزایش می‌یابد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی قزوین، فاطمه خمسه اظهار کرد: استان قزوین عرصه‌های منابع طبیعی و مراتع بسیار ارزشمندی دارد که برای صیانت از این سرمایه‌های ملی نیازمند توجه و اعتبار بیشتری هستیم.

وی در ادامه با اشاره به لزوم تخصیص اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای اجرا و تکمیل طرح‌های آبخونداری و آبخیزداری در استان گفت: تخصیص اعتبارات برای اجرا و تکمیل طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری تأثیر بسزایی در صیانت و تقویت منابع و سفرهای زیر زمینی دارد.

خمسه گفت: برای صیانت از این سرمایه ملی در استان قزوین نیازمند توجه ویژه از سوی سازمان جنگل‌ها هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین اضافه کرد: منابع طبیعی حافظ حقوق مردم و دولت است و در اجرای طرح‌های مرتعداری رعایت حقوق دامداران و کشاورزان از اولویت‌های این سازمان و منابع طبیعی است.

وی با اشاره به نقش طرح کاداستر در تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی و ساماندهی آن‌ها، یادآور شد: طرح کاداستر یا حدنگاری با هدف نقشه‌برداری با جزئیات کامل و تعیین تکلیف مالکیت اراضی سال گذشته در سطح ۵۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین اجرا شد.

خمسه افزود: برای ۱۷ هزار هکتار اراضی یاد شده، نقشه نهایی حدنگاری قطعات و پلاک‌ها تهیه شده است.

به گفته وی همچنین سال گذشته همچنین در راستای پیشبرد این طرح، نقشه برداری زمینی و تهیه تصاویر هوایی بیش از ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین و گویاسازی اطلاعات توصیفی از آنها به انجام رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین با اشاره به اینکه اطلاعات مربوط به اراضی در طرح کاداستر در نهایت برای ثبت و صدور سند به سازمان ثبت اسناد و املاک ارسال می‌شود گفت: تاکنون اطلاعات مربوط به ۳۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین که نقشه برداری آنها در طرح کاداستر انجام شده برای ثبت نهایی و صدور سند به سازمان ثبت اسناد و املاک ارسال شده است.

وی یادآور شد: طرح کاداستر یا حدنگاری باید در سطح ۱۷۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین اجرایی شود که تاکنون اطلاعات و نقشه برداری از بیش از ۸۵ هزار هکتار آن انجام شده است.

کد خبر: ۲۵٬۶۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha