۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱
 ۱۰۶ هزار میلیارد تومان در مقاسیه درآمدها و هزینه‌ها کسری منابع وجود دارد
رئیس سازمان امور مالیاتی:

۱۰۶ هزار میلیارد تومان در مقاسیه درآمدها و هزینه‌ها کسری منابع وجود دارد

زنجان - رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: در مقایسه درآمدها و هزینه‌ها ۱۰۶ هزار میلیارد تومان کسری منابع وجود دارد و توسعه و آبادانی با پرداخت مالیات امکان‌پذیر است.

به گزارش خبرنگار بازار، امید علی پارسا ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در محل اتاق بازرگانی زنجان،گفت: سلامت اداری به افزایش پرداختهای مالیات کمک می کندو باید سلامت اداری تقویت شود. 

وی با بیان اینکه در مقایسه درآمدها وهزینه ها ۱۰۶ هزار میلیارد تومان کسری منابع وجود دارد، اظهار کرد: توسعه و آبادانی با پرداخت مالیات امکان پذیر است.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: ایجاد آرامش در شرایط کنونی و حل مشکلات واحدهای تولیدی مهمترین وظیفه همه مدیران است.

پارسا ابراز کرد: دولت برای انجام بخشی از وظایف خود، نیاز با مالیات دارد و اگر این منابع تحقق نیابد، باید برای تحقق برنامه‌های خود منابع را از بخش‌های مختلف قرض گرفته و خود را مقروض کند.

وی افزود: متکی بودن به منابع نفتی که ۳۵ درصد از درآمد دولت را تامین می‌کرد، با مقوله‌ای چون تحریم‌های نفتی به مشکل بر خواهد خورد. 

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور تصریح کرد:  یکی از دغدغه‌های امروز در حوزه مالیاتی  معافیت‌های بیش از حد  است و هم‌اکنون نیمی از اقتصاد کشور از دادن مالیات معاف است.

پارسا گفت: امروز یکی از اولویت‌های دستگاه‌های اجرایی در زمینه مالیات، این است که اطلاعات لازم را در اختیار امور مالیاتی قرار داده و در این زمینه شفاف‌سازی لازم را لحاظ کنند.

وی ابراز کرد: یکی از اقداماتی که امروز باید در اولویت قرار گیرد، بحث استرداد مالیات صادرکنندگان است و در این میان باید به گونه‌ای عمل کنیم که این موضوع به اهرم فشار به واحدهای تولیدی تبدیل نشود.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور، با بیان اینکه در حال حاضر آمار معافیت‌های مالیاتی در کشور زیاد است، افزود: ۳۵ درصد از پزشکان کشور در سامانه مودیان برای پرداخت مالیات ثبت نام کردند.

کد خبر: ۲٬۵۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha