۳ تیر ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۳
آغاز مجدد پروازهای مسافری پیام از ۴ تیرماه/ راه اندازی پروازهای بین المللی
در نشستی خبری اعلام شد

آغاز مجدد پروازهای مسافری پیام از ۴ تیرماه/ راه اندازی پروازهای بین المللی

کرج- مهدی فراهانی مدیر کل هوانوردی فرودگاه پیام از آغاز مجدد پروازهای مسافری این فرودگاه از چهارم تیرماه خبر داد.

شیما عبداله خانی؛ بازار: مجموعه فرودگاه بین المللی پیام در گذشته محل پروازهای کارگو و آموزش های خلبانی بوده است. اما از حدود ۲ سال پیش حوزه پرواز های مسافری این فرودگاه نیز فعال شد. مجموعه فرودگاه پیام اکنون بیش از هر زمانی مصمم است تا از نهایت ظرفیت این فرودگاه برای رونق پروازهای مسافری استفاده کند.‌ اقدامی که اگر به صورت جدی پبگیری شود می تواند آن را به پرتردد ترین فرودگاه کشور تبدیل کند.

به گفته مدیر کل هوانوردی فرودگاه پیام امکانات این فرودگاه بیشتر از بسیاری ازفرودگاه های کشور است و حتی با فرودگاه بین المللی امام خمینی که به عنوان بزرگترین فرودگاه کشور شناخته می شود برابری می کند.

در این زمینه نشست خبری با موضوع پروازهای مسافری این فرودگاه عصر دوشنبه برگزار شد.

ظرفیت مغفول مانده فرودگاه پیام
مهدی فراهانی مدیر کل هوانوردی فرودگاه پیام در این نشست خبری با موضوع توسعه پروازهای مسافری پیام گفت: پتانسیلی که درفرودگاه پیام وجود دارد در بسیاری از فرودگاه های کشور وجود ندارد و این موضوع با توجه به تجربه سال ها فعالیت در فرودگاه های مختلف کشور است.

فراهانی افزود: حتی پهن پیکرترین هواپیماها و سنگین وزن ترین هواپیمای دنیا هم در این فرودگاه به زمین نشسته است‌. فرودگاه پیام از لحاظ تجهیزات با فرودگاه های اطراف قابل رقابت نیست و بسیار مجهز است و ظرفیت توسعه بیشتری نسبت به آنچه که اکنون هست، دارد.

وی در مورد تجهیزات ناوبری فرودگاه تصریح کرد: فرودگاه پیام مجهز به سیستم های ناوبری کامل و سیستم vor است که پروازها را در مسیری هدایت می کند. این تجهیزات در سیستم فضایی کشور نیز مورد استفاده قرار می گیرد و از استاندار بالایی برخوردارند.

فراهانی ادامه داد: این فرودگاه از لحاظ سالن ها و ترمینال نیز مناسب و از لحاظ ساختار و امکانات جزو ۸ ترمینال برتر کشور است.

مدیر کل هوانوردی فرودگاه پیام مهمترین چالش فرودگاه پیام را همگام‌شدن ارگان ها و مسئولان استانی عنوان کرد و گفت: پیام فرودگاهی نو است سعی می کنیم‌ تمام ارگان های استان برای رونق پروازها پای کار بیایند تا سرمایه گذارانی که در این فرودگاه به صرف هزینه پرداخته اند، باقی بمانند.

وی با اشاره به برنامه های پروازی فرودگاه پیام گفت: پروازها از تاریخ ۴ تیر مجددا آغاز می شود. روزهای شنبه و چهارشنبه پرواز اهواز به کرج و بالعکس برقرار خواهد بود. روزهای جمعه و سه شنبه نیز پرواز به مشهد مقدس و بالعکس در این فرودگاه صورت می گیرد.

فراهانی ادامه داد: این دو پرواز به صورت قطعی و عملیاتی از هفته آینده آغاز می شود. در مورد پرواز کیش فقط در مورد زمان در حال مذاکره هستیم تا بهترین زمان و پروازهای با کیفیت داشته باشیم. از طرفی افزودن دو روز دیگر برای پروازهای مشهد ظرف ماه آینده راه اندازی خواهد شد.

ساخت باند دوم و ترمینال اصلی پیام به زودی کلید می‌خورد
مهدی شیخ الاسلام مدیر امور بازرگانی فرودگاه پیام نیز در این باره گفت: یکی از ویژگی های شهر توسعه یافته وجود فرودگاه است. البرز در ابتدای استان شدن متوجه این مولفه نبود. در گذشته حوزه کارگو و آموزش خلبانی فعال بود و اکنون حدود سه سال است که تلاش ها برای استفاده از ظرفیت مسافری به نتیجه رسیده است.

شیخ الاسلام ادامه داد: مردم البرز پیش از این تحت شعاع استان تهران بودند اما فرودگاه پیام این نوید را به استان داد که خود را در زمینه فرودگاهی از تهران جدا کند و از این ظرفیت استفاده کند در همین راستا به جذب سرمایه گذار نیز پرداختند. برای تبلیغات محیطی نیز اقدامات در حال انجام‌است.

وی در پاسخ به خبرنگار بازار در مورد افق پیش بینی شده برای پروازهای مسافری گفت : فرودگاه ظرفیت روزانه چند پرواز را دارد و در طرح جامع فرودگاهی قرار است به زودی ایجاد باند دوم و ترمینال اصلی در شمال باند پیام آغاز شود. پیام قصد دارد در آینده نزدیک پروازهای بین المللی و توسعه پروازهای داخلی را با ایجاد باند جدید شروع کند.

شیخ الاسلام استان البرز را به عنوان ایران کوچک معرفی کرد و تصریح کرد که حدود۹۰ درصد خلبان هایی که در کشور آموزش می بینند از این فرودگاه فارغ التحصیل می شوند.

وی ادامه داد: تجهیزات و امکانات فرودگاه پیام با فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) که بزرگترین فرودگاه کشور است برابری دارد و حتی برتر است.

به گفته شیخ الاسلام در آینده پیام مرکز تعمیر و نگهداری انواع هواپیما نیز خواهد بود و این موضوع کلید خورده است. اراضی این فرودگاه ۱۰ هزار هکتار است اما اکنون فقط از ظرفیت ۳۶۰۰ هکتار آن استفاده شده است.

شیخ الاسلام در مورد دلیل انتخاب پرواز اهواز پیام خاطر نشان کرد که ۱۰ درصد پروازهای فرودگاه خوزستان را البرزی ها انجام‌می دهند از همان زمان شهرهای هدف البرز را انتخاب کردیم که اهواز جزو این شهرها بود و در حال بررسی پرترددترین مسیر ها هستیم.

پیام ظرفیت تبدیل به پرترددترین فرودگاه کشور را دارد
عبدالواحد احمدیار سرمایه گذار فرودگاه پیام نیز در این جلسه خبری فرودگاه پیام را به عنوان یک پتانسیل و موقعیت عالی در استان عنوان کرد که در بیش از ۲۰ سال آنطور که باید به آن توجه نشده است.

احمدیار افزود: اگر جدیتی که اکنون در مجموعه پیام دیده می شود از قبل وجود داشت اکنون پیام به یک مرکز فرودگاهی پرتردد تبدیل شده بود.

این سرمایه گذار ادامه داد: البرز سه میلیون نفر جمعیت دارد و اینکه مردم استان از فرودگاه های استان تهران استفاده می کنند، نشان دهنده استفاده نکردن از ظرفیت های فرودگاه پیام است.

احمدیار با بیان اینکه در نتیجه ۵ ماه جلسات مداوم و قانع کردن خطوط هوایی به عنوان سرمایه گذار وارد مجموعه شدیم، تصریح کرد: این اقدام‌ با توجه به اینکه شرایط رکود و کرونا وجود دارد، انجام شده و این ریسک نشان از این دارد که شهر کرج و استان این ظرفیت بالا را دارد.

کد خبر: ۲۵٬۶۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha