۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱
تعطیلی نانوایی‌ها در غزه| قحطی شدید در راه است

تعطیلی نانوایی‌ها در غزه| قحطی شدید در راه است

برنامه جهانی غذا درباره شرایط وخیمی که از سوی رژیم صهیونیستی برای ساکنان غزه ایجاد شده و فلسطینیان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند به شدت هشدار داد.

به گزارش بازار، برنامه جهانی غذا اعلام کرد که ساکنان نوار غزه با گرسنگی گسترده روبرو هستند و کمبود سوخت به تعطیلی نانوایی‌ها منجر شده است.

برنامه جهانی غذا با اشاره به اینکه فقط ۱۰ درصد امداد رسانی به نوار غزه از زمان شروع جنگ انجام شده است، اعلام کرد: مردم غزه با گرسنگی گسترده روبرو هستند و همه ساکنان آن به کمک‌های غذایی نیاز دارند؛ غذا و آبی در غزه موجود نیست.

«سندی مکین» مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا در این باره گفت: با نزدیک شدن به فصل سرما، پناهگاه‌های ناامن و شلوغ و کمبود آب آشامیدنی سالم، غیرنظامیان در معرض قطحی قرار دارند و تنها یک گذرگاه (موقت) برای برآورده کردن گرسنگی ساکنان وجود دارد.

«سامر عبدالجابر» از مدیران برنامه جهانی غذا هم گفت: بدون رسیدن سوخت امکان تامین نان برای ساکنان غزه نیست. فراهم کردن غذا با تهدیدات زیادی روبرو است و مردم غزه از گرسنگی رنج می برند.

وی افزود: نبود سوخت به توقف فعالیت نانوایی‌های غزه منجر شده که شمار آنها ۱۳۰ نانوایی است از مجموع ۱۱۲۹ کامیونی که از گذرگاه رفح طی روزهای اخیر وارد غزه شده اند، فقط ۴۴۷ کامیون حامل مواد غذایی بوده است. مواد غذایی وارد شده کفاف هفت درصد نیازهای روزانه ساکنان غزه است.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) مانع از ورود غذا، دارو، برق، سوخت برای ساکنان غزه شده، و این در حالی است که ساکنان این باریکه پیش از جنگ هم با محاصره شدید روبرو بوده‌اند.

کد خبر: ۲۵۶٬۱۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha