۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۸
آغاز دوران طلایی ایلام برای حرکت در مسیر توسعه
یادداشت؛

آغاز دوران طلایی ایلام برای حرکت در مسیر توسعه

ایلام-«جانمایی پارک پتروشیمی طی روزهای اخیر در استان ایلام آغاز دوران طلایی این استان برای حرکت در مسیر توسعه است» این جمله بخشی از یادداشت علیرضا معراجی فعال رسانه ای برای بازار است.

علیرضا معراجی؛ بازار: اراده دولت سیزدهم به منظور ایجاد توسعه متوازن و پایدار، به رغم تمامی تلاش های دشمنان این نظام در جبهه جنگ اقتصادی، این روزها آهنگ رشد و توسعه و پیشرفت را در اقصی نقاط کشور طنین انداز نموده است و در این راه، دولتمردان و مدیران مجموعه های بزرگ صنعتی کشور نیز پای کار آمده اند.

در راستای سیاست دولت مردمی دولت سیزدهم به منظور توسعه مناطق کمتر برخوردار کشور، استان ایلام در هفته ای که گذشت میزبان دکتر علی عسکری، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمیایی خلیج فارس و جمعی از مدیران ارشد این مجموعه بود.

این شرکت طی سال های اخیر با استفاده از تمامی توان و ظرفیت‌های خود برای تامین مالی و رونق صنعت در بخش‌های مختلف اقتصادی و ارائه خدمات در قالب مسئولیت‌های اجتماعی به هموطنان، نقش بی‌بدیلی داشته و برای تحقق اهداف و برنامه‌های دولت مردمی، پر توان و بی وقفه پای کار ایستاده است.

حضور مدیرعامل بزرگترین هلدینگ پتروشیمی خاورمیانه برای نخستین بار در استان ایلام، از چند جهت حائز اهمیت است:نخست سفر عالی ترین مقام هلدینگ عظیم خلیج فارس به استانی که تاکنون با وجود منابع عظیم گاز و نفت کمتر مورد توجه مسئولان کشوری قرار داشته است، روح تازه ای در کالبد صنعت پتروشیمی و سایر صنایع وابسته به آن در ایلام دمیده که این امر، بیانگر عزم و اراده دولت سیزدهم در تحقق وعده ها و خدمت رسانی بهینه و مطلوب در راستای حرکت به سمت توسعه و محرومیت زدایی است.

احداث پارک پتروشیمیایی که وعده آن در سفر اول ریاست جمهوری به ایلام به مردم این منطقه داده شده بود، نوید بخش شروع دوران تازه ای از اشتغال و رونق اقتصادی برای جوانان استان است که از مرحله وعده و وعید به مرحله اجرا و عینیت رسیده است

این سفر چراغ اول را در مسیر تکمیل کارهای نیمه تمام روشن نمود تا تلنگری جهت خودباوری و نگاهی دوباره به فرصت ها و ظرفیت های مغفول ایلام و کاهش موانع موجود بر سر راه پیشرفت استان، برای مدیران و مسئولان ارشد این استان باشد.

حمایت محصولات ساخت داخل برای تحقق منویات رهبری

دوم؛ رویکرد ارزشی هلدینگ خلیج فارس در حوزه حمایت از محصولات ساخت داخل در جهت تحقق منویات رهبری و ارائه راهکارهای سازنده به منظور رفع کمبود خوراک و زیان انباشته درشرکت پتروشیمی ایلام سبب هم افزایی و همدلی بیشتر پرسنل این شرکت برای رسیدن به اهداف تعیین شده است.

آغاز دوران طلایی ایلام برای حرکت در مسیر توسعه

شرکت پتروشیمی ایلام برنامه های مدونی برای جایگزینی کالای ایرانی به جای کالاهای خارجی در دستور کار قرار داده و بر همین اساس، تامین تجهیزات و فناوری های کلیدی مورد نیاز با تکیه بر توان شرکت های دانش بنیان یکی از راهبردهای اصلی برای تحقق اقتصاد مقاومتی و در راستای همین رویکرد ارزش مدارانه و مبتنی حفظ عزت و اقتدار ایران بوده است.

ظرفیت ها و پتانسیل های ایلام بار دیگر در مرکز توجه سرمایه گذاران قرار گرفته، امید است با رفع چالش ها و فراهم سازی زیرساخت های لازم از این فرصت طلایی پیش آمده برای توسعه ایلام به صورت حداکثری بهره برداری کنیم

سوم؛ بازدید علی عسکری و تیم همراه از پتروشیمی ارغوان گستر و آغاز عملیات پیش راه اندازی واحد ۴۶۰۰ در جهت خالص سازی پروپیلن گرید شیمیایی و تولید پروپیلن گرید پلیمری و رفع موانع و کاستی های مالی موجود بر سر راه این مجموعه را میتوان مصداق عینی مانع‌زدایی و پشتیبانی از تولید برشمرد که ارغوان گستر را به روزهای طلایی خود نزدیک تر کرد.

احداث این پارک پتروشیمیایی در مهران

احداث پارک پتروشیمیایی که وعده آن در سفر اول ریاست جمهوری به ایلام به مردم این منطقه داده شده بود، نوید بخش شروع دوران تازه ای از اشتغال و رونق اقتصادی برای جوانان استان است که از مرحله وعده و وعید به مرحله اجرا و عینیت رسیده است.

شرکت پتروشیمی خلیج فارس با این اقدامات اثبات کرد این توان را دارد که در هرکجا کاری بر زمین مانده باشد، با برنامه ریزی و ارائه راهکارهای عملیاتی در جهت رفع موانع، در سایه تعامل با مدیریت کلان کشور در مسیر توسعه اقتصادی نقش آفرینی کند.

صنعت پتروشیمی به عنوان بزرگترین و مهم ترین صنعت استان ایلام با تکیه بر توانمندی و تخصص نیروهای بومی خود و بهره مندی از حمایت های بی دریغ هلدینگ خلیج فارس آینده درخشانی را پیش روی خود دارد و می تواند با پروژه های عظیم صنعتی خود و رونق صنایع پایین دستی، فرصت های شغلی چشمگیری را برای جوانان ایلام ایجاد نماید و در این مسیر نیازمند همراهی و همدلی سایر نهادها، ارگان ها و مسئولان استانی است.

ظرفیت ها و پتانسیل های ایلام بار دیگر در مرکز توجه سرمایه گذاران قرار گرفته، امید است با رفع چالش ها و فراهم سازی زیرساخت های لازم از این فرصت طلایی پیش آمده برای توسعه ایلام به صورت حداکثری بهره برداری کنیم.

کد خبر: ۲۵۶٬۱۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha