۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۴
تسویه کامل مطالبات کلزاکاران؛ بیشترین تحویل از خوزستان، گلستان و مازندران
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران خبر داد

تسویه کامل مطالبات کلزاکاران؛ بیشترین تحویل از خوزستان، گلستان و مازندران

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، از واریز ۸۴۱ میلیارد تومان باقی‌مانده مطالبات خرید تضمینی دانه روغنی کلزا به حساب کشاورزان کلزاکار خبر داد و اتمام تسویه کامل مبلغ خرید کلزا را اعلام کرد.

به گزارش بازار، سید سعید راد با بیان این که امسال، ۱۰۹ هزار و ۵۲۰ تن کلزا از ۲۹ استان کشور خریداری و در مجموع ۳ هزار و ۱۴۶ میلیارد تومان پرداخت شده است، گفت: با تلاش کشاورزان کلزاکار، خرید این محصول در سال جاری نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد رشد داشته است.

وی سه استان پیشرو در تحویل محصول کلزا را خوزستان، گلستان و مازندران برشمرد و افزود: این استان‌ها به ترتیب ۳۰ هزار و ۷۸۳ تن، ۲۰ هزار و ۳۶۴ تن و ۹ هزار و ۱۲۹ تن، در صدر فهرست خرید تضمینی کلزا قرار دارند.

راد در همین حال اضافه کرد: استان‌های کردستان، خراسان رضوی و کرمانشاه هم به ترتیب بیشترین رشد تولید در مقایسه با سال قبل را تجربه کرده‌اند.

معاون وزیر جهادکشاورزی در پایان با اعلام این که علاوه بر کلزا، ۶ هزار و ۸۷ تن گلرنگ به ارزش ۱۵۷ میلیارد تومان و ۸۰۵ تن آفتابگردان به ارزش ۲۰ میلیارد تومان خریداری و همه پول آن به کشاورزان پرداخت شده است، تاکید کرد: از تلاش کشاورزان گندم‌کار و کلزاکار برای تولید این دو محصول اساسی در سال جاری و صبوری و متانت در دریافت مطالبات، تقدیر و تشکر می‌کنم.

کد خبر: ۲۵۶٬۰۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha