۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵
آشنایی با سایت MQL5
مقاله؛

آشنایی با سایت MQL5

تمام اجزای تجارت الگوریتمی در MT5 هماهنگ شده و در MQL5 IDE (محیط توسعه یکپارچه) موجود است و معامله‌گران و توسعه دهندگان می توانند به کل چرخه توسعه برنامه دسترسی داشته باشند.

سمیه شوریابی؛ بازار:امیدرضا قیراطی کارشناس و مدرس بازارهای مالی در مقاله ای به معرفی سایت WWW.Mql5.com پرداخت و تشریح کرد: سایت WWW.Mql5.com دارای امکانات مختلف می باشد که می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

۱- تالار گفتگو (forum)

۲- فروشگاه (market)

۳- بازده حساب معاملاتی (signal)

در این مقاله در مورد بازده حساب معاملاتی صحبت خواهیم کرد و تمام بخش های آن را به شما آموزش می‌دهیم تا بدانید یک حساب معاملاتی چه شرایطی باید داشته باشد؛

آشنایی با سایت MQL5؛ بازده حساب معاملاتی:

همان طور در تصویر پایین مشاهده می کنید گزینه سوم signals می باشد.

آشنایی با سایت MQL5

زمانیکه شما هر کدام از این تریدرها را کلیک کنید تصویری مشابه تصویر زیر به شما نمایش می دهد که قسمت های مختلفی دارد.

آشنایی با سایت MQL5

۱- اطلاعات کپی ترید:

از سمت راست بخواهیم توضیح دهیم عدد سه گذاشته شده و ۹۰۵ دلار نوشته شده است که نشان می دهد سه نفر در حال حاضر از این شخص کپی می کنند و ۹۰۵ دلار شخص از کپی ترید درآمد داشته است.

آشنایی با سایت MQL5

۲- مدت زمان حساب فعال بودن:

دومین گزینه که در سایت mql5 قسمت سیگنال، هر تریدر می تواند ببیند این است که معامله گر چه مدتی بر روی حساب خود معامله انجام می دهد در این تصویر عدد ۹۳ را مشاهده می کنید که نشان دهنده آن است ۹۳ هفته معامله کرده اند.

آشنایی با سایت MQL5

۳- امنیت حساب تریدر:

سومین گزینه نشان دهنده این است که تریدر پر ریسک یا کم ریسک معامله انجام می دهد، این بخش با رنگ ها و نوشته هایی مشخص می شود همان طور که در تصویر پایین مشاهده می کنید رنگ سبز (reliability) نوشته شده است که نشان دهنده این است تریدر حدضرر گذاشته است و معاملات کم ریسکی را انجام می دهد چنانچه رنگ reliability (نارنجی) باشد نشان دهنده این است که معامله گر معاملات متوسطی انجام می دهد که می تواند حدضرر داشته باشد یا حدضرر نسبت به حد سودش بیشتر یا برابر باشد و اگر reliability (قرمز) باشد نشان دهنده این است که معامله گر معاملات پر ریسکی را می زند و معاملاتش حدضرر ندارد و معمولاً روش معاملاتی مارتینگل به رنگ قرمز نمایش می دهد.

آشنایی با سایت MQL5

۴- شش ضلعی سایت mql5:

چهارمین قسمت که مهم ترین قسمت سایت می باشد از یک شش ضلعی تشکیل شده است که هر ضلع آن نشان دادن یک آیتم می باشد به نظر من به این دلیل در این شش ضلعی قرار داده اند زیرا برای یک سرمایه‌گذار، سرمایه خود را به شخصی دهد یا بخواهد از کپی ترید استفاده کند شش مورد خیلی مهم می باشد؛

آشنایی با سایت MQL5

۱- معاملات الگوریتمی ( Algo Trading)

معاملات الگوریتمی ( Algo Trading) به سادگی تبدیل یک ایده یا مدل تجاری به یک استراتژی قابل اجرا از طریق یک الگوریتم است، اساساً شامل اتوماسیون تجزیه و تحلیل و عملیات معاملاتی می شود و کاملاً از مداخله دستی اجتناب می کند.

معاملات الگوریتمی امکانات معامله گرانی را که به صورت آنلاین در مورد دارایی های مالی سفته بازی می کنند گسترش می دهد، زیرا به حفظ نظم (بدون تداخل عاطفی) کمک می کند، امکان تست مجدد را فراهم می کند و به ثبات در کاربرد استراتژی دست می یابد، اکنون با پلتفرم جدید و پیشرفته، معامله‌گران می‌توانند سادگی و کارایی معاملات الگوریتمی را بی‌سابقه تجربه کنند.

تمام اجزای تجارت الگوریتمی در MT۵ هماهنگ شده و در MQL5 IDE (محیط توسعه یکپارچه) موجود است، جایی که معامله گران و توسعه دهندگان می توانند به کل چرخه توسعه برنامه دسترسی داشته باشند.

برنامه متاتریدر پنج برنامه های معاملاتی خودکار، مانند مشاوران متخصص (EAs) در MT۵ را می توان به طور کلی به دو دسته طبقه بندی کرد: ربات های معاملاتی و اندیکاتورها؛

ربات های معامله گر برای انجام عملیات معاملاتی در حساب شما به صورت خودکار ایجاد می شوند، در حالی که اندیکاتورها برای تجزیه و تحلیل عملکرد قیمت یا شناسایی الگوهای قیمت در نمودار طراحی شده اند، شما می توانید اندیکاتورها را در ربات های تجاری برای توسعه یک ربات کامل بگنجانید.

آشنایی با سایت MQL5

۲- معاملات سوده (Profit Trade)

معاملات سوده به شما درصد معاملاتی که به سود رسیده است را نمایش می دهد، به طور مثال در این عکس ۶۱ درصد از معاملاتش به سود رسیده است و چون این شخص از ربات استفاده نکرده، معاملات الگوریتمیش برابر صفر می باشد نمی توان گفت که معاملات این تریدر به حد سود رسیده است اما چنانچه معاملات الگوریتمی برابر ۱۰۰ باشد نشان دهنده آن است که ۶۱ درصد معاملات به حد سود رسیده است.

آشنایی با سایت MQL5

۳- معاملات زیانده ( Loss Trades )

معاملات زیانده درصد معاملاتی که به ضرر رسیده است را نمایش می دهد، به طور مثال در این عکس ۳۹ درصد از معاملاتش به زیان رسیده و چون این شخص از ربات استفاده نکرده و معاملات الگوریتمیش برابر صفر می باشد نمی توان گفت که معاملات این تریدر به حد ضرر رسیده است اما چنانچه معاملات الگوریتمی برابر ۱۰۰ باشد نشان دهنده آن است که ۳۹ درصد معاملات به حد ضرر رسیده است.

آشنایی با سایت MQL5

۴- مدت زمان باز بودن معاملات (Trading Activity)

معامله در یک روز و ساعت خاص توسط قوانین یک استراتژی معاملاتی تعیین می شود، استراتژی های بلند مدت ممکن است یک بار در هفته یا حتی کمتر از آن موقعیت ها را باز کنند و طول عمر موقعیت می تواند تا هفته ها یا ماه ها باشد، طول عمر پوزیشن های اسکالپینگ می تواند از چند دقیقه تا چند ساعت باشد و چنین معاملاتی را می توان چندین بار در روز انجام داد، فعالیت معاملاتی به عنوان درصدی از کل زمان وجود موقعیت های باز در حساب نمایش داده می شود، اگر این مقدار به ۱۰۰% نزدیک شود، به این معنی است که حساب تقریباً همیشه موقعیت های باز دارد بنابراین سپرده مشترک دائماً در معرض خطر از دست دادن ناگهانی خواهد بود، به عنوان مثال رفراندوم اخیر عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا (برگزیت) را به یاد بیاورید که پس از آن ارزش پوند انگلیس برای دقایقی به شدت کاهش یافت، یا تصمیم بانک مرکزی سوئیس مبنی بر کنار گذاشتن نرخ ارز فرانک در برابر یورو که پس از آن سوئیس فرانک در کمتر از ۲۰ دقیقه تا ۳۰ درصد افزایش یافت، برخی از سرمایه‌گذاران موفق به کسب سود در این رویدادها شدند اما کسانی که مسیر را اشتباه حدس زدند متحمل زیان زیادی گردیدند.

بنابراین، یک فعالیت معاملاتی بسیار بالا می تواند سپرده شما را در صورت حرکات شدید بازار از بین ببرد و این یک ریسک اساسی است، چه استراتژی های معاملاتی باعث ایجاد فعالیت بالا می شود؟ چنین استراتژی‌هایی شامل سیستم‌های مبتنی بر مارتینگل و استراتژی‌های شبکه‌ای با تکنیک‌های میانگین‌گیری و همچنین آربیتراژ در سبدهای ارز، سیستم‌های برگشتی و غیره است یک فعالیت معاملاتی بالا همیشه بد نیست اما باید به دقت تجزیه و تحلیل کنید که چگونه ارائه‌دهنده معامله می‌کند اگر یک استراتژی سود را با بستن چندین موقعیت یک ابزار به طور همزمان هدف قرار دهد، ارائه‌دهنده سیگنال ممکن است سعی کند میانگین ورودی‌های اشتباه در بازار را محاسبه کند.

این رویکرد می‌تواند برای مدت طولانی کارآمد باشد و سیگنال ممکن است در طول ماه‌ها افزایش تعادل ثابت را نشان دهد اما در نهایت موجودی حساب شما نمی تواند یک برداشت بزرگ را پوشش دهد و معاملات به روشی طبیعی با یک توقف بسته می شود از سوی دیگر، فعالیت معاملاتی بسیار کم (کمتر از ۲-۵٪) نشان می دهد که ارائه دهنده سیگنال برای مدت زمان بسیار کوتاهی وارد بازار می شود و بلافاصله در حالی که سود یا زیان می گیرد از آن خارج می شود که در نگاه اول تاکتیک خوبی به نظر می رسد، اما خطر دیگری برای مشترک وجود دارد، زیرا معاملات ارائه دهنده ممکن است از دست رفته یا با یک لغزش بزرگ کپی شوند در نتیجه ارائه دهنده سیگنال سود خواهد داشت در حالی که مشترک معامله زیانده خواهد داشت، میانگین زمان نگهداری موقعیت و آمار لغزش بین سرور ارائه دهنده و کارگزار خود را بررسی کنید باید برای نتایج منفی احتمالی آماده باشید.

بنابراین زمانیکه ارائه‌دهنده با باز کردن معاملات جزئی کوتاه‌مدت، زیاد معامله نمی‌کند و در عین حال از حضور دائمی در بازار اجتناب می‌کند، سعی کنید یک «میانگین طلایی» پیدا کنید، سیگنال ایده آل سیگنالی است که چندین ابزار مالی مختلف را معامله می کند (با اعمال تنوع توسط نمادها)، اما بدون افزایش حجم اضافی یا افزایش زمان نگهداری موقعیت برای موقعیت های از دست رفته چنین استراتژی هایی ممکن است ضرر یک نماد را از طریق معاملات برنده سایر ابزارها جبران کند، برای مشاهده سیگنال هایی با محدوده فعالیت معاملاتی مورد نظر از فیلتر استفاده کنید.

آشنایی با سایت MQL5

۵- MAX Deposit

مقدار بار سپرده، درصد وجوه حساب مورد استفاده برای باز کردن موقعیت ها را نشان می دهد، فرمول محاسبه بار: بار = حاشیه / حقوق صاحبان سهام * ۱۰۰٪ اگر ارزش حساب جاری ۱۰۰۰۰ دلار باشد و حاشیه پوزیشن های باز ۵۰۰۰ دلار باشد، بار حساب ۵۰% = ۵۰۰۰ USD / ۱۰,۰۰۰ USD * ۱۰۰% است، ارزش لات معامله شده بزرگتر باعث نوسانات سهام بیشتر در حساب ارائه دهنده در صورت تغییرات قیمت در بازار می شود و در نتیجه بار بیشتری بر حساب معاملاتی وارد می گردد به عبارت دیگر، هرچه بار روی حساب بیشتر باشد خطرات نیز بیشتر می شود، مارجین به اهرم حساب بستگی دارد، به این معنی که بار حسابی با اهرم ۵۱:۵۰۰ برابر کمتر از حساب با اهرم ۱:۱۰۰ خواهد بود اما خطر یکسان خواهد بود.

بنابراین علاوه بر مقدار بار، باید به اهرم حساب ارائه دهنده نیز توجه کنید ما به شما توصیه می کنیم مقاله ABC تجارت فارکس را بخوانید که وابستگی ارزش مارجین به اهرم حساب را توضیح می دهد.

مارجین (در ارز پایه نماد) = ارزش لات (در ارز پایه نماد) / Leverage_value به عنوان مثال، اگر یک ارائه دهنده با اهرم ۱:۵۰۰ معامله کند و بار سپرده ثبت شده به ۴۰٪ یا بیشتر برسد، مشترکی با اهرم ۱:۱۰۰ بار بیش از ۲۰۰٪ (۴۰%*(۱:۱۰۰) خواهد داشت، /۱:۵۰۰) = ۴۰٪ * ۵). به چه معناست، در این مورد چه خطرات اضافی برای مشترکین سیگنال وجود دارد؟ وجوه مشترک ممکن است برای پوشش یک کاهش سرمایه کافی نباشد و تمام موقعیت های بازنده ممکن است با یک توقف بسته شوند، در همین حال ارائه دهنده سیگنال می تواند موقعیت را حفظ کند و آن را با ضرر صفر یا حتی با سود ببندد.

آشنایی با سایت MQL5

۶- Maximum Drawdown

نمودار برداشت موجودی حساب و ارزش حقوق صاحبان هر سیگنال از زمان ثبت حساب در سرویس سیگنال ها نظارت می شود، تفاوت بین این مقادیر مثبت است، اگر موقعیت های باز فعلی سود شناور نشان دهند اما چنانچه حقوق صاحبان سهام کمتر از ارزش موجودی باشد به این معنی است که حساب معاملاتی دچار افت یا زیان ثبت نشده است.

قسمت سایت را در کل دوره نظارت سیگنال مرور کنید تا متوجه شوید قبل از بسته شدن یک موقعیت با سود، چه ریسکی در حساب وجود داشت.

به عنوان مثال، در این مورد می بینیم که سود در طول عمر حساب معاملاتی ۱۸٪ تا ۷۶٪ در ماه بود، در حالی که کاهش شناور در ماه می به بیش از ۱۶٪ رسید.

بازپرداخت حساب و سود را با هم مقایسه کنید تا تصمیم بگیرید که آیا آماده هستید ۱۸٪ (یا ضرب در ۳، یعنی ۱۸ * ۳ = ۵۴٪) از سپرده را در صورت تکرار مجدد همان برداشت در حساب ارائه دهنده، از دست بدهید یا خیر.

آشنایی با سایت MQL5

کد خبر: ۲۵۶٬۰۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha