۲ تیر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
روستاهای دورافتاده آذربایجان غربی از زیرساخت های مخابراتی بهره مند می شوند
استاندار آذربایجان غربی:

روستاهای دورافتاده آذربایجان غربی از زیرساخت های مخابراتی بهره مند می شوند

ارومیه- استاندار آذربایجان غربی گفت: روستاهای دورافتاده آذربایجان غربی از زیرساخت های مخابراتی بهره مند می شوند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی، محمدمهدی شهریاری امروز دوشنبه در دیدار با آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن اشاره به وضعیت خطوط ارتباطی و زیرساخت های مخابراتی استان، خواستار تقویت پوشش های ارتباطی شد.

وی با بیان اینکه شرایط مرزی استان و همجواری با سه کشور بر تقویت زیرساخت های ارتباطی صحه می گذارد، افزود: توسعه زیرساخت های ارتباطی استان که متناسب با جایگاه استان نیست، یکی از نیازهای جدی است. توسعه پایدار استان از مسیر توسعه دیجیتال می گذرد.

شهریاری با اشاره به مصوبات سفر دو سال قبل وزیر ارتباطات به استان از جمله تقویت پوشش ارتباطی در ۲۰۰ کیلومتر از مسیر های جاده ای که فاقد پوشش ارتباطی هستند و نیز برخورداری روستاهای دورافتاده از اینترنت تصریح کرد: این مصوبات به تناسب از پیشرفت های ۵۰ تا ۹۰ درصدی برخوردار هستند و با تخصیص اعتبارات و امکانات مخابراتی لازم، تحول خوبی در عرصه توسعه الکترونیک استان رخ خواهد داد.

مقام عالی استان یکی از کارکردهای مهم توسعه سرویس های ارتباطی نسل نو را ریشه کن نمودن بیسوادی در مناطق روستایی دانست و افزود: این طرح از پیشرفت خوبی برخوردار است و با تکمیل آن می توان به جهش در کاهش نرخ بیسوادی بویژه در مناطق روستایی استان امیدوار بود.

استاندار آذربایجان غربی توسعه خدمات الکترونیک دولت به مردم را از دیگر طرح های در دست اقدام با همکاری وزارت ارتباطات دانست و گفت: این طرح از ۵۰ درصد پیشرفت برخوردار است و با اتمام آن کلیه خدمات دستگاه های اجرایی در بستر الکترونیک قابل ارائه به مردم است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این دیدار برای تسریع در اتمام طرح های توسعه ارتباطی از جمله بهره مندی مناطق دورافتاده مرزی از سرویس های ارتباطی نسل نو، کمک به ریشه کن نمودن بیسوادی، توسعه دولت الکترونیک و تقویت ارتباطی در جاده های استان قول مساعد داد.

کد خبر: ۲۵٬۶۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha