۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۹
نمایشگاه «ایران پروژه» نوید بخش توسعه همکاری های اقتصادی ایران و ترکمنستان
سردار بردی‌محمداف در پیامی اعلام کرد

نمایشگاه «ایران پروژه» نوید بخش توسعه همکاری های اقتصادی ایران و ترکمنستان

رئیس جمهور ترکمنستان با ارسال پیامی به نمایشگاه تخصصی «ایران پروژه» و «مجمع تجاری ترکمنستان و ایران»، بر توسعه حجم تجارت دوجانبه و اجرای پروژه‌های مشترک در زمینه‌های امیدوارکننده تاکید کرد.

به گزارش بازار، «سردار بردی‌محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان با ارسال پیامی به شرکت‌کنندگان نمایشگاه تخصصی «ایران پروژه» بر توسعه حجم تجارت دوجانبه، ایجاد قالب‌های جدید تعامل و اجرای پروژه‌های مشترک در زمینه‌های امیدوارکننده تاکید کرد.

وی در ادامه به چشم‌اندازهایی که در مشارکت با ایران، به‌ویژه در حوزه تعامل در امتداد خط ریلی «قزاقستان-ترکمنستان-ایران» باز می‌شود، اشاره کرد.
بنابر سخنان وی، پروژه های اقتصادی محافل تجاری ترکمنستان و ایران از جمله طرح های که در حاشیه مجمع آتی تجاری ارائه خواهند شد، نقش ویژه‌ای را در امر تقویت روابط بین دو کشور ایفا خواهند کرد.
در پیام رئیس جمهور ترکمنستان برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ترکمنستان و ایران در عشق آباد نقش مهمی در افزایش همکاری های آتی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: شکی نیست که مذاکرات و توافقات آتی، پیش نیازی برای تقویت و گسترش همکاری بین تجار دو کشور همسایه در زمینه‌های جدید و همچنین اجرای بعدی پروژه‌های مورد علاقه دو طرف خواهد بود.
نمایشگاه تخصصی مذکور امروز در محل اتاق بازرگانی و صنایع ترکمنستان آغاز و تا روز یکشنبه ۲۸ آبان ادامه می‌یابد.

هفدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، به ریاست مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی کشورمان و رشید مردوف معاون رییس کابینه وزرا و وزیر امور خارجه ترکمنستان با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی کشور برگزار می‌شود.

بر اساس توافق مقامات دو کشور، مقرر است تا در حاشیه هفدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکمنستان، همایش مشترک تجاری بازرگانان و بخش‌های خصوصی دو کشور و همچنین پانزدهمین نمایشگاه اختصاصی-تخصصی با عنوان "ایران پروژه" هم‌زمان با برگزاری اجلاس هفدهم برگزار شود.

هدف از برگزاری این رویداد، تعمیق و توسعه مراودات و مناسبات همه‌جانبه در حوزه‌های تجاری، بازرگانی، حمل و نقل و ترانزیت، انرژی، صنعتی، خدمات فنی و مهندسی، گمرکی، استانی، کشاورزی، علمی، بهداشتی، گردشگری و ... است.

کد خبر: ۲۵۶٬۰۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha