۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۹
بهترین نرخ رشد در سال ۱۴۰۲ مربوط به گروه نفت خواهد بود
رئیس کل بانک مرکزی:

بهترین نرخ رشد در سال ۱۴۰۲ مربوط به گروه نفت خواهد بود

رئیس کل بانک مرکزی اظهار کرد: درباره بخش نفت برآورد ما این است که اگر همین روند ادامه یابد نرخ رشد این گروه ١۵.٢ درصد خواهد بود که بهترین نرخ رشد است.

به گزارش بازار، محمدرضا فرزین روز چهارشنبه (۲۴ آبان‌ماه) در نشست هیئت دولت گزارشی از برآورد وضع رشد اقتصادی کشور تا پایان سال ارائه کرد.

رئیس کل بانک مرکزی در این گزارش با اشاره به رشد ۲۴ درصدی تولید نفت خام و همچنین رشد ۱۶ هزار بشکه‌ای تولید میعانات گازی در ۶ ماه نخست سال، نرخ رشد بخش نفت را ۱۵.۲ درصد برآورد کرد و گفت: بر این اساس پیش‌بینی می‌شود تولید ناخالص داخلی کشور به نرخ رشد ۴.۳ دهم درصدی افزایش یابد.

شایان ذکر است که این برآورد براساس رشد بخش‌های اصلی اقتصاد کشور شامل کشاورزی، نفت، صنعت، خدمات و تحولات تراز پرداخت‌هاست.

فرزین در ادامه تصریح کرد: در بخش صنعت بر اساس برآورد ما شاخص رشد دارای نوسان خواهد بود به نحوی که در تفکیک اجزای این بخش، برخی صنایعی نرخ رشد بالایی دارند، اما نرخ رشد برخی صنایع کاهشی است.

در همین حال، سید ابراهیم رئیسی در نشست روز چهارشنبه (۲۴ آبان‌ماه) هیئت دولت با اشاره به گزارش رئیس بانک مرکزی درباره رشد اقتصادی در بخش‌های مختلف، بر تلاش بیشتر دولتمردان و اقدام‌های تحول‌گرایانه برای ارتقای شاخص‌های رشد اقتصادی تاکید کرد.

کد خبر: ۲۵۶٬۰۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha